GAC E-JET Concept - ciekawa hybryda z Detroit
Na wielkich salonach samochodowych zazwyczaj całą uwagę zawłaszczają najwięksi producenci, którzy bezwstydnie przyćmiewają mniejsze firmy. Na szczęście po wielkim szumie na początku przychodzi chwila odpoczynku, a wtedy możemy wyłowić najciekawsze perełki. Oto GAC E-JET Concept - hybryda o ciekawym wyglądzie.
Na Salonie Samochodowym w Detroit panowanie przejęły firmy niemieckie, amerykańskie i japońskie z kilkoma przedstawicielami innych nacji. Jedynym chińskim rodzynkiem była firma GAC, zaś gwiazdą na ich stoisku był model E-JET Concept. Od razu zagadka. Jakie auto przypomina Wam model GAC E-JET Concept?
No dobrze, zagadki zostawimy Wam, a teraz zajmiemy się tym, co kryje się pod maską. A tam mamy hybrydę bazującą na czterocylindrowej 1,0-litrowej jednostce benzynowej produkującej skromną moc 60 KM oraz moment obrotowy 82 Nm. Silnik elektryczny natomiast charakteryzuje się mocą szczytową 127 KM, zaś jego generator prądu 40 KM. Trochę to skomplikowane.
Wiadomo jednak, że auto z tym napędem rozpędza się od 0 do 50 km/h w czasie 4,5 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 160 km/h. GAC E-JET Concept mierzy 4570 mm długości, 1790 mm szerokości oraz 1490 wysokości, natomiast rozstaw osi to 2620 mm. Pojazd waży 1550 kg i jest w stanie przejechać 100 km na samym zasilaniu elektrycznym.
Dość duży zasięg zapewniają baterie litowo-jonowe o pojemności 13 kWh. Kompletny zasięg modelu to nawet 600 km, zaś średnie zużycie paliwa wynosi 1,9 l/100 km. Oczywiście nikt nie wspominał o ewentualnych planach wprowadzenia auta do produkcji.