Francuskie klony ASX-a - C4 Aircross i 4008
Rodzinę produktów koncernu PSA wzbogaciły kolejne auta opracowane w ścisłej współpracy z Mitsubishi. Tym razem Japończycy użyczyli Francuzom konstrukcję ASX-a, a w efekcie powstały bliźniacze modele Citroen C4 Aircross oraz Peugeot 4008.
Podczas, gdy kilka lat temu tworząc Citroena C-Crossera i Peugeota 4007 projektanci PSA tylko nieznacznie odróżnili go od pierwowzoru (czyli Mitsubishi Outlandera), w przypadku najnowszych modeli postanowili nadać im odmienny wygląd. Ogólna bryła pozostała oczywiście niezmieniona, ale całe mnóstwo detali otrzymało zupełnie nowe kształty.
Modernizacji doczekały się przede wszystkim pasy przednie C4 Aircrossa i „4008-ki” – wystylizowano je tak, aby z daleka informowały, z jaką marką mamy do czynienia. Również z tyłu postarano się o elementy nawiązujące do innych modeli danej firmy – i tak Citroen otrzymał lampy a la C4 hatchback, zaś Peugeot światła w stylu limuzyny 508. Z kolei linie boczne wyglądają w japońsko-francuskim trio niemal tak samo – jedynie Aircross wyróżnia się za sprawą przedłużonej szybki za słupkiem C.
Do napędu najnowszych produktów PSA wybrano cztery jednostki:
- benzynową 1.6/116 KM/152 Nm łączoną z 5-biegowym „manualem”,
- benzynową 2.0/150 KM/198 Nm łączoną z 5-biegowym „manualem” lub „automatem”,
- wysokoprężną 1.6/112 KM/270 Nm łączoną z 6-biegowym „manualem”,
- wysokoprężną 1.8/150 KM/300 Nm łączoną z 6-biegowym „manualem”.
W zależności od wersji silnikowej, motor łączony będzie z napędem na dwa lub cztery koła. C4 Aircross i 4008 zadebiutują podczas marcowego autosalonu w Genewie, a na rynku pojawią się niedługo po premierze. Ich ceny nie są jeszcze znane.