Ford Tourneo Courier, Custom i Connect debiutują w Genewie
Jeśli szukasz samochodu, którym przewieziesz dużą rodzinkę i trochę bagażu, ale jednocześnie nie chcesz inwestować w auto, które straszy wyglądem, prawdopodobnie możesz skończyć szukać. Oto propozycje Forda - Tourneo Courier, Custom i Connect.
Zaczniemy od najmniejszego modelu, czyli Forda Tourneo Courier, który bazuje na tej samej platformie co model Fiesta oraz słynny B-Max - oznacza to, że auto jest nie tylko praktyczne i pojemne, ale i świetnie się prowadzi. Auto mierzy 4,16 m długości i dzięki nowej stylistyce Forda prezentuje się bardzo przyjemnie. Jest praktyczne, widoczność dzięki dużym przestrzeniom okien jest świetna, parkowanie nie powinno być problemem - to dobry wybór dla niewielkiej rodziny.
Pod maską pojawią się jednostki benzynowe i wysokoprężne, które zdaniem producenta będą cieszyły się największą popularnością. W ofercie Diesli pojawi się 75-konny silnik 1,5-litra oraz 95-konna jednostka 1,6-litra. Z pewnością 1,0-litrowy EcoBoost o mocy 100 KM będzie ciekawą alternatywą.
Następny w kolejce jest Ford Tourneo Connect, który pomieści do 7 osób. W wersji Grand dostaniemy o 400 mm dłuższy rozstaw osi, który zapewni więcej miejsca wewnątrz oraz większą pojemność bagażnika. Jako, że mamy do czynienia z większym autem, Ford oferuje mocniejsze silniki: 115-konny silnik Diesla o pojemności 1,6-litra oraz większy silnik EcoBoost o tej samej pojemności.
Największym w ofercie jest model Ford Tourneo Custom, który w zależności od wersji pomieści 8 lub 9 osób. W ofercie pojawi się wersja z dwoma rozstawami osi - 4,97 oraz 5,34 m. Pod maską pojawi się tylko jedna jednostka o pojemności 2,2-litra Duratorq TDCi w trzech wariantach mocy: 100, 125 oraz 155 KM. Napęd przekazywany będzie na koła za pośrednictwem 6-biegowej skrzyni manualnej. Średnie zużycie paliwa zdaniem producenta to 6,5 l/100km.