Ford odświeża Mondeo. I wprowadza hybrydowe kombi
Choć odbywający się w podobnym czasie co targi motoryzacyjne w Detroit salon samochodowy w Brukseli to zupełnie inna liga, to jednak i na tej imprezie można zobaczyć ciekawe nowości. Ford wybrał np. tę wystawę jako miejsce światowej premiery odświeżonego Mondeo, przy okazji której zaprezentował hybrydową odmianę swojego flagowego kombi.
Do tej pory hybrydowe Mondeo oferowane było wyłącznie jako limuzyna, jednak Ford przychylił się do oczekiwań klientów, którzy ekologiczne walory chcą połączyć z większymi możliwościami transportowymi, i w poliftingowej wersji będzie oferował również wariant Mondeo Wagon Hybrid.
Wariant hybrydowy, o łącznej mocy 187 KM, to połączenie dwulitrowej jednostki benzynowej pracującej w cyklu Atkinsona i małego silnika elektrycznego oraz generatora pozwalającego doładować litowo-jonowe baterie o pojemności 1,4 kWh. System rekuperacji jest w stanie odzyskać nawet 90% energii w normalnej jeździe traconej podczas hamowania. Średnie spalanie tej wersji silnikowej wynosić będzie 4,2 l/100 km dla wersji czterodrzwiowej oraz 4,4 l/100 km dla kombi.
Za jak najlepszą wydajność układu hybrydowego dbają także elektryczny układ wspomagania kierownicy, elektrycznie napędzana klimatyzacja, układ chłodzenia silnika czy specjalnie opracowany system odzyskiwania ciepła ze spalin, które może być wykorzystywane do szybszego ogrzewania kabiny.
Hybrydowa wersja kombi będzie oferować 403-litrowy bagażnik, którego pojemność, po złożeniu tylnych siedzeń, może wzrosnąć do ponad 1500 litrów. Płaska podłoga umożliwia rozlokowanie dużych bagaży, a liczne schowki pozwolą na bezpieczne umieszczenie mniejszych przedmiotów. Dodatkowe schowki znajdziemy pod podłogą bagażnika.
Po raz pierwszy do oferty Mondeo trafił także dwulitrowy diesel z rodziny EcoBlue, który zastępuje jednostki TDCi. Silnik ten oferowany będzie w trzech wariantach mocy: 120, 150 i 180 KM. Średnie spalanie tych wersji wynosić ma odpowiednio 4,5, 4,5 oraz 4,9 l/100 km.
W ofercie odświeżonego Forda Mondeo znajdziemy także nową przekładnię automatyczną o ośmiu biegach, która będzie dostępna z dwoma mocniejszymi wersjami wysokoprężnymi. Przekładnia ta posiada dwie funkcje - Adaptive Shift Scheduling i Adaptive Shift Quality Control - które analizują na bieżąco styl jazdy oraz warunki drogowe i odpowiednio dostosowują do nich zmianę biegów, by zapewnić płynność i dynamikę jazdy. Dla zwolenników skrzyń manualnych dostępna będzie także 6-biegowa przekładnia mechaniczna.
Dwulitrowe Mondeo będzie oferowane ponadto w opcji z napędem na wszystkie koła, w której do 50% napędu może trafiać na koła tylnej osi w czasie krótszym niż 20 milisekund.
Cenniki uzupełni jeszcze 165-konny silnik benzynowy EcoBoost o pojemności 1,5 litra, którego średnie spalanie powinno oscylować w granicach 6,5 l/100 km.
Poliftingowy Ford Mondeo oferowany będzie w wariantach Titanium, ST-Line oraz Vignale, które będą się wyróżniać odpowiednio chromowanymi, czarnymi i satynowymi detalami. Wszystkie wersje będą miały zmieniony nieco grill chłodnicy, przednie światła przeciwmgłowe oraz LED-owe do jazdy dziennej, a także zderzaki. W tylnej części nadwozia najnowsze Mondeo będzie się wyróżniać światłami w kształcie litery C z listwą w satynowym, srebrnym lub chromowanym wykończeniu.
Nabywcy będą mieli teraz do wyboru nowe kształty felg o rozmiarach 17, 18 i 19 cali oraz nowe lakiery nadwozia: niebieski Blue Panther, szary Stealth grey oraz Urban Teal.
We wnętrzu znalazły się nowe tapicerki siedzeń, klamki drzwi czy inne elementy dekoracyjne. W wersjach z ośmiobiegową przekładnią automatyczną za zmianę przełożeń odpowiada pokrętło, dzięki czemu zwolniło się miejsce na tunelu pomiędzy przednimi fotelami.