Ford Ka+ także w wersji Active
Oferowana na rynku europejskim od 2016 r. trzecia generacja najmniejszego w ofercie modelu Forda, która sprzedawana jest pod nazwą Ka+, w tym roku, wraz z przeprowadzonym faceliftingiem, powiększy swoją gamę dostępnych wersji o uterenowiony wariant Active.
Ford Ka+ będzie drugim modelem z błękitnym owalem na masce, w którego ofercie pojawi się wersja Active. Niebawem w sprzedaży pojawi się bowiem większa Fiesta Active.
W porównaniu do standardowych odmian Ka+ wersja Active będzie się różnić nieco zmienioną stylistyką nadwozia. Cechami charakterystycznymi tej wersji będą masywniejsza sylwetka z powiększonymi nadkolami, dodatkowymi osłonami podwozia oraz nakładkami na zderzakach, a także powiększony o 23 mm prześwit. Ponadto poszerzony został nieznacznie rozstaw kół. Odmiana Ka+ Active otrzymała ponadto specjalne, wyłącznie dla tej wersji, felgi oraz kolor nadwozia Canyon Ridge (na zdjęciach). Zmiany objęły również zawieszenie, dzięki którym Ka+ Active będzie miała właściwości jezdne zbliżone bardziej do typowych crossoverów.
Wewnątrz "podniesionego" Forda Ka+ znalazły się skórzane obicie koła kierownicy, na którym pojawiły się przyciski do regulacji ustawień tempomatu, a także specjalnie dla tego modelu zaprojektowane obicia foteli z brązowymi przeszyciami.
Spore zmiany również pod maską Ka+, a tym samym Ka+ Active. W miejsce dotychczasowej jednostki 1.2 Duratec pojawi się trzycylindrowy silnik benzynowy Ti-VCT (Twin independent Variable Camshaft Timing) o takiej samej pojemności. Będzie on oferowany w dwóch wariantach mocy - 70 i 85 KM. W porównaniu z odchodzącym silnikiem wartość maksymalnego momentu obrotowego w przedziale od 1000 do 3000 obr/min będzie większa o 10%. Po raz pierwszy też w Fordzie Ka+ pojawi się jednostka wysokoprężna. 1,5-litrowy silnik TDCi rozwija moc 95 KM, a tym samym będzie najmocniejszą odmianą w modelu. Maksymalny moment obrotowy tego silnika, dostępny w zakresie 1750-2500 obr/min, wynosi 215 Nm.
Wszystkie warianty silnikowe Ka+ oraz Ka+ Active współpracować będą z 5-biegową manualną przekładnią.
Odświeżony Ford Ka+, a wraz z nim wersja Active, do sprzedaży trafią w tym roku, choć nie znamy jeszcze dokładnego miesiąca debiutu rynkowego. Ceny na rynku niemieckim będą startować od 9990 euro. Przypomnijmy, że na polskim rynku bazowa odmiana Ka+ obecnie kosztuje 39 600 zł.