Ford Focus w antyreklamie
Świat reklamy pełen jest przypadków bezlitosnej konkurencji pomiędzy producentami. Nierzadko zdarza się, że firmy, także te motoryzacyjne, w swoich materiałach reklamowych nie tylko promują własne produkty, ale i obnażają wady produktów konkurencji. Oto przykład.
Brazylijski oddział Nissana opublikował właśnie ciekawe video reklamujące model Tiida. Co w nim takiego ciekawego? Najbardziej interesujący jest fakt, że sama Tiida pojawia się na filmiku pod sam koniec, a główną rolę w reklamie gra… samochód konkurencji.
Konkretnie chodzi o Forda Focusa, o którym Nissan skomponował dość nietypową piosenkę. Wykonuje ją dwóch raperów, ubranych w stroje pracowników Forda, a tłem piosenki są, obok Focusa, dwie modelki w bikini.
Choć nie znamy języka portugalskiego (który jest językiem urzędowym w Brazylii), wiemy, że głównym przesłaniem reklamy jest wyższy koszt zakupu fordowskiego konkurenta Tiidy.