Ford Focus ST sprzedaje się jak świeże bułeczki
Nowy Ford Focus ST jest w sprzedaży od października 2012 roku. Pięciodrzwiowe nadwozie zapewnia większą praktyczność, zaś mocny silnik bije na głowę niejednego trzydrzwiowego hot hatcha. To z pewnością ma pozytywny wpływ na świetne wyniki sprzedaży.
Ford Focus ST oferuje świetny kompromis pomiędzy funkcjonalnością a świetnymi osiągami. Posiada pięciodrzwiowe, praktyczne nadwozie i dość miękkie jak na auto sportowe zawieszenie, ale mimo to prowadzi się świetnie i nie odbiega osiągami od mniej praktycznych konkurentów. Ponadto cena jest dobrze skalkulowana, a w wersjach podstawowych dostaniemy wiele ciekawych dodatków.
Wydaje się, że Ford znalazł idealne rozwiązanie w tym segmencie. Dowodem mogą być liczby - do końca 2012 sprzedano na Starym Kontynencie 1984 sztuk, co stanowi aż 44 procent wszystkich sprzedanych hot hatchy w tym przedziale czasowym. Na liście Top 5 znalazły się takie modele, jak Golf GTI z 33 procentami oraz RenaultSport Megane z 12 procentami.
Obecnie Ford sprzedał już 3819 egzemplarzy Focusa ST, z czego aż 74 procent to hatchbacki, zaś 26 procent stanowią modele z nadwoziem kombi. Klienci najczęściej wybierali kolor biały lub czarny, zaś na trzecim miejscu uplasował się autorski lakier o nazwie Tangerine Scream. Jeśli Ford wypuści teraz Fiestę ST może całkowicie zdominować rynek.
Test Forda Focusa ST znajdziecie tutaj: Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST