Ford Focus RS - Go Faster
Ford zdradził osiągi najmocniejszej wersji Focusa. Setkę osiąga w 4,7 sekundy.
Najnowszy Ford Focus RS jest najmocniejszą i najszybszą wersją tego modelu w historii. Dla fanów sportów motorowych oraz wyczynowej jazdy ważniejsze jest jego odwołanie do starszych modeli Cosworth z napędem obu osi.
Dokładnie tak, nowy model RS zrywa z przednionapędową historią. Już 300 KM poprzednika trudno było ujarzmić, by autem dało się w cywilizowany sposób jeździć szybko. Większa moc byłaby znacznie trudniejsza do opanowania, choć konkurencji, w postaci Hondy Civic Type-R (310 KM) jakoś się to udało. Ford chcąc efektywnie przenieść 350 KM na drogę zdecydował się na napęd obu osi.
Samochód posiada dwa mechanizmy różnicowe wyposażone w elektronicznie sterowane sprzęgła, co daje dodatkową kontrolę nad trakcją. Umożliwiło to inżynierom opracowanie trybu „drift”, czyli oprogramowania pozwalającego na kontrolowany uślizg podczas pokonywania zakrętów.
Ford Focus RS jest też wyposażony w system Launch Control. Wykorzystuje on moment obrotowy zwiększony czasowo z 440 do 470 Nm dzięki funkcji overboost i pozwala na sprint do 100 km/h w 4,7 sekundy. To szybciej, niż Golf R z DSG (4,9 s), ale minimalnie wolniej od Mercedesa-AMG A45 (4,6 s). Prędkość maksymalna nie została ograniczona, dzięki czemu RS potrafi rozpędzić się do 266 km/h.