Ford Focus czy Toyota Corolla - kto wygrywa?
Nie chodzi tu o test przyspieszenia, prędkość maksymalną, pojedynek na pojemność bagażnika czy też zadowolenie klientów. Chodzi o liczbę sprzedanych egzemplarzy w 2013 roku. Toyota twierdzi, że to Corolla była najlepiej sprzedającym się autem w 2013 roku. Co ciekawe, identyczne zdanie na temat Focusa ma Ford. Kto ma racje?
Jakiś czas temu informowałem Was, że Ford Focus został najlepiej sprzedającym się autem w 2013 roku. Zdaniem producenta nowych właścicieli znalazło dokładnie 1 097 618 aut z plakietką "Focus" na klapie bagażnika, z czego aż 403 219 w Chinach. Wszystko byłoby w najlepszym porządku gdyby nie fakt, że kilka dni temu podobną informację prasową wysłała Toyota. Dzień później Ford ponownie przypomniał o sobie powtarzając informację prasową sprzed tygodnia. Po co ta wojna?
Toyota uznaje, że jej Corolla sprzedała się w liczbie 1 098 524 egzemplarzy, co jest liczbą o dokładnie 906 egzemplarzy wyższą. W perspektywie niemal 1,1 mln sztuk niespełna 1000 modeli to kropla w morzu, ale ta kropla przechyla szalę na stronę Toyoty. Niestety takich rankingów nie regulują żadne niezależne organizacje, nikt nie prowadzi w 100 procentach wiarygodnych rankingów. Z pewnością nieoficjalny tytuł najlepiej sprzedającego się auta na świecie jest marketingową bombą, ale czy warto dla takiego tytułu toczyć PR-owe batalie?