Flagowy van Forda odświeżony
Ford Tourneo Custom, który w rodzinie Forda pełni rolę największego i najlepiej wyposażonego osobowego vana, doczekał się właśnie kuracji odmładzającej. Fizycznie pierwsze auta pojawią się w sprzedaży na początku przyszłego roku, ale pod koniec tego poznamy jego ceny i dealerzy rozpoczną przyjmowanie zamówień.
Zmieniony dość mocno przedni pas nadwozia - z nowymi reflektorami oraz większą atrapą chłodnicy - z pewnością będzie znakiem rozpoznawczym tego modelu. I to wzbudzającym z całą pewnością dość różnorodne reakcje. Wszystkie wersje Customa będą posiadać LED-owe światła do jazdy dziennej, a bogatsze warianty również światła ksenonowe.
Dość mocno zmienione zostało również wnętrze Tournego Customa, z panelem przyrządów zaczerpniętym z nowej Fiesty. Wszystkie ekrany i przyrządy obsługi urządzeń pokładowych mają być teraz bardziej ergonomiczne, z 8-calowym, dotykowym ekranem, z funkcją obsługi gestami, na czele. Z kolei cechy praktyczne zostały dodatkowo podkreślone przez zmienione schowki, w tym dwa z wysuwanymi szufladami u góry tablicy przyrządów oraz pokaźny schowek z dwoma uchwytami na kubki w centralnej konsoli.
Po zmianach Ford Tournego Custom będzie jedynym modelem w swoim segmencie rynkowym z sześcioma pojedynczymi fotelami w drugim i trzecim rzędzie siedzeń, które mogą być ustawione przodem do siebie. W wersjach o najwyższej specyfikacji każdy z foteli można składać na płasko, opuszczać, montować w różnych miejscach bądź po prostu wymontować z auta. Dzięki tej ostatniej opcji można w tym vanie stworzyć przestrzeń w stylu limuzyny bądź przekształcić ją z całkiem sporą bagażówkę. Warto też pokreślić, lepsze wykończenie kabiny Customa - od podsufitki po siedzenia.
Na wyposażeniu Tourneo Customa znajdziemy system komunikacji SYNC3, za pomocą którego można kontrolować za pomocą prostych komend głosowych układ audio, nawigację czy urządzenia mobilne.
Za bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów mają odpowiadać nowe układy, w tym m.in. inteligentny ogranicznik prędkości, system rozpoznawania znaków drogowych, system monitorujący martwe pole oraz ostrzegający kierowcę podczas wycofywania z miejsca parkingowego o możliwych pojazdach poruszających się na drodze poprzecznej.
Ford Tourneo Custom dostępny będzie z dwulitrowym silnikiem wysokoprężnym z rodziny EcoBlue o mocy 105, 130 oraz 170 KM, który zapewnia mniejsze nawet o 13 proc. spalanie i wyższy o 20 proc. maksymalny moment obrotowy.
Dostępny w konfiguracji 8- oraz 9-miejscowej (także z długim rozstawem osi) nowy Ford Tourneo Custom będzie oferowany także w dwóch atrakcyjnych specyfikacjach. Titanium X to propozycja bardziej ekskluzywna m.in. ze skórzanym wykończeniem oraz systemem SYNC3 z nawigacją satelitarną oraz kamerą cofania. Z kolei wersja Sport to bardziej dynamiczny charakter dzięki dodatkowym aerodynamicznym elementom stylistycznym, podwójnemu pasowi na masce, 17-calowym felgom oraz 170-konnemu silnikowi.