Flagowy SUV Mercedesa w topowej odmianie
"S-klasa wśród SUV-ów" w rodzinie AMG – tak Mercedes anonsuje premierę najnowszej odsłony najmocniejszej odmiany flagowego SUV-a w ofercie. Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ to połączenie luksusu, komfortu i bezpieczeństwa na najwyższym możliwym poziomie z dynamiczną jazdą, jaką ma zagwarantować 4-litrowy silnik V8.
8-cylindrowa jednostka benzynowa z dwoma turbosprężarkami generuje maksymalną moc 612 KM, dostępną w zakresie od 5750 do 6500 obr/min, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 850 Nm i jest osiągany od 2500 do 4500 obr/min. Układ napędowy dodatkowo wyposażony jest w technologię EQ Boost z 48-woltową instalacją pokładową, elektryczną sprężarką, a także alternatorem zespolonym z rozrusznikiem, co oznacza, że mamy do czynienia z tzw. miękką hybrydą (mild hybrid). Niewielki silnik elektryczny wspiera jednostkę benzynową podczas ruszania oraz gwałtownego przyspieszania dostarczając dodatkowo 22 KM i 250 Nm, a jednocześnie pełni ważną rolę podczas uruchamiania samochodu czy też w trybie tzw. żeglowania. Ponadto technologia ta uczestniczy również w odzyskiwaniu energii podczas hamowania.
Za przeniesienie napędu na koła obu osi odpowiada 9-stopniowa przekładnia automatyczna AMD Speedshift TCT 9G z krótkimi czasami zmiany przełożeń. Podczas tzw. kick-downu przekładnia jest w stanie dokonać redukcji bezpośrednio z biegu 9. na 5. bądź z 5. na 3. Napęd na wszystkie koła 4Matic+ z dyferencjałem na tylnej osi zmienia dawkowanie momentu pomiędzy osiami w zależności od panujących warunków od pełnego napędu na tył do rozdziału 50:50 pomiędzy obie osie.
Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ rozpędza się do 100 km/h w 4,2 s, a maksymalna prędkość tego SUV-a wynosi 250 km/h, jednak wybierając pakiet AMG Driver możemy zwiększyć ją do 280 km/h.
Na wyposażeniu standardowym auta znajdziemy m.in. pneumatyczne zawieszenie AMG Ride Control+ oraz adaptacyjne amortyzatory ADS+, które posiadają trzy tryby jazdy (Comfort, Sport oraz Sport+). W obu sportowych trybach prześwit jest automatycznie obniżany o 10 mm, natomiast w trybie Comfort to obniżenie następuje dopiero po przekroczeniu prędkości 120 km/h, a po zwolnieniu do 70 km/h wysokość prześwitu powraca do pierwotnej wielkości. Na większych nierównościach możliwe jest powiększenie prześwitu o dodatkowe 55 mm, także podczas jazdy z prędkością do 70 km/h.
Stylistycznie Mercedes-AMG GLS 63 4MATIC+ będzie się wyróżniał kilkoma detalami. M.in. przedni grill jest nieco większy nawet od innych modeli AMG, do tego w standardzie oferowane są reflektory Multibeam LED. Również w standardzie auto jest wyposażone w 21-calowe, 10-ramienne felgi, jednak na życzenie będzie istniała także opcja zamówienia 23-calowych obręczy.
Wnętrze topowej wersji GLS-a jest wyjątkowo przestronne i nawet w wersji 7-miejscowej nie czuć żadnego dyskomfortu z tym związanego. To m.in. efekt dłuższego o 87 mm rozstawu osi w stosunku do poprzednika. Za odpowiedni poziom luksusu odpowiadają odpowiednio dobrane materiały, w tym elementy drewniane, stalowe czy skórzane, a także podświetlenie wnętrza. Panel z zegarami z informacjami typowymi dla modeli AMG może być wyświetlany w czterech różnych widokach – Modern Classic, Sport, Discreet oraz Supersport.