Flagowy Genesis w przedłużonej wersji
Podczas gdy na wystawie w Genewie Europejczycy mogli po raz pierwszy na żywo zobaczyć topową limuzynę nowo wyodrębnionej ze struktur Hyundaia marki Genesis, w Korei zaprezentowano wydłużoną wersję modelu EQ900L.
Genesis G90 (jak model ten będzie sprzedawany na Starym Kontynencie) w wersji przedłużonej będzie miał o 29 cm dłuższe nadwozie niż wersja standardowa, co oznacza wzrost długości do prawie 5,5 m. Tym samym Genesis EQ900L (nie wiemy, jakie oznaczenie będzie miał ten model w Europie) będzie o 4 cm dłuższy od Mercedesa-Maybacha Klasy S. Pozostałe wymiary zewnętrzne pozostaną niezmienione, co oznacza szerokość 1.915 mm i wysokość 1.495 mm.
Dłuższe nadwozie przełożyło się na dłuższe tylne drzwi oraz na masywniejszy środkowy słupek. Wewnątrz przedłużony Genesis G90 ma oferować jeszcze więcej komfortowych rozwiązań dla podróżujących. Oba tylne siedzenia są całkowicie oddzielone od siebie sporą konsolą, każdy z pasażerów będzie mógł sterować ze swojej pozycji układem multimedialnym. Oczywiście siedzenia, z wysuwanymi podnóżkami, mają pochylane oparcia, pozwalające zrelaksować się podczas dłuższych podróży. Do wykończenia wnętrza użyto wysokiej jakości materiały, ze skóry czy drewna.
Do napędu najdłuższej limuzyny marki Genesis posłuży pięciolitrowa jednostka Tau V8 o mocy 425 KM i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Genesis EQ900L na amerykańskim rynku będzie kosztować ok. 125 tys. dolarów. Taka cena wydaje się być okazją, gdyż porównywalny wyżej Mercedes-Maybach S600 na tym samym rynku kosztuje od 190 tys. dolarów.