Flagowe BMW seria 8 także bez dachu
Do debiutującej przed wakacjami BMW serii 8, która tym samym powróciła po latach do oferty niemieckiej marki, wkrótce dołączy do niej kolejna odmiana nadwoziowa. BMW serii 8 Cabrio pojawi się w sprzedaży wiosną przyszłego roku, ale już teraz wiemy, czym będzie kusić potencjalnych chętnych na tego luksusowego kabrioleta.
Typowe dla BMW proporcje (niski środek ciężkości, równomierny rozkład masy na osie), eleganckie linie oraz lekka konstrukcja z aluminium, magnezu i karbonu przypominają inne modele tej marki, naturalnie wyróżnikiem tego modelu jest tekstylny dach, otwierany i zamykany elektrycznie w 15 s, także podczas jazdy z prędkością do 50 km/h. Sportowy charakter modelu podkreślają szeroki tył oraz niska sylwetka. Standardowo BMW serii 8 Cabrio oferowany będzie w kolorze czarnym, a opcjonalnie dostępny będzie również lakier w kolorze antracytowym ze srebrnym połyskiem.
W momencie debiutu rynkowego w marcu przyszłego flagowy kabriolet BMW będzie dostępny w dwóch wariantach silnikowych: M850i xDrive Cabrio oraz 840d xDrive Cabrio. Odmiana benzynowa ma pod maską silnik V8 o pojemności 4,4 l, mocy 530 KM i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm. Do 100 km/h wersja ta będzie w stanie się rozpędzić w 3,9 s. Diesel z kolei ma pod maską trzylitrową jednostkę V6 o mocy 320 KM i maksymalnym momencie 680 Nm. Trzycyfrowa prędkość może pojawić się w 5,2 s. Obie wersje standardowo współpracują z 8-stopniową przekładnią Steptronic.
Sportowe właściwości jezdne podkreślać mają adaptacyjny układ jezdny M, zintegrowany aktywny układ kierowniczy oraz sportowy mechanizm różnicowy M z elektroniczną szperą na tylnej osi w M850i xDrive Cabrio (standard) i w 840d xDrive Cabrio (opcja). Opcjonalnie w wariancie benzynowym dostępna jest także aktywna stabilizacja przechyłów bocznych.
Kierowca ma do dyspozycji przełącznik właściwości jezdnych z trybem Adaptive i wyraźne odczuwalnym rozróżnieniem ustawień pomiędzy trybami Comfort i Eco Pro z jednej strony i trybami Sport i Sport+ z drugiej strony.
Na wyposażeniu nowego modelu BMW znajdziemy szereg elementów typowych dla kabrioletów: w wyposażeniu standardowym montowany z tyłu jest wiatrochron, a opcjonalnie także ogrzewanie szyi w zagłówkach foteli przednich. Wewnątrz modelu znajdują się cztery miejsca, składane siedzenia tylne dzielone w stosunku 50:50 oraz bagażnik o pojemności 350 l.
Poza tym na wyposażeniu znajdziemy szereg luksusowych dodatków: system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym, kluczyk BMW z wyświetlaczem, Diamond Surround Sound System Bowers & Wilkins, pakiet ogrzewania komfortowego, aktywną wentylację foteli, automatyczne domykanie drzwi oraz szklane aplikacje na wybranych elementach obsługi.
Ponadto komfortową jazdę zapewniać mają wyświetlacz head-up najnowszej generacji oraz BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym, w pełni cyfrowym zestawem wskaźników i monitorem o przekątnej 10,25 cala ze spójnym, nowoczesnym interfejsem graficznym w wyposażeniu standardowym. Nowy system operacyjny BMW 7.0 umożliwia szybki dostęp do ustawień i funkcji, możliwość indywidualnego dostosowania wskazań i multimodalną obsługę za pomocą ekranu dotykowego, kontrolera iDrive, przycisków na kierownicy i sterowania głosowego.