Flagowa limuzyna Audi z silnikiem V8
Ośmiocylindrowa jednostka napędowa 4.0 TFSI biturbo, innowacyjne systemy zawieszenia oraz z zakresu wspomagania jazdy, do tego luksusowe wykończenie i dynamiczna stylistyka – tak w skrócie można podsumować najnowsze wcielenie Audi S8, najmocniejszej odmiany flagowej limuzyny z czterema pierścieniami na grillu.
Pod maską Audi S8 pracuje silnik V8 z techniką mild hybrid. Jego moc maksymalna wynosi 572 KM, a maksymalny moment obrotowy 800 Nm. Audi S8 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna została ograniczona na poziomie 250 km/h. Aby wzmocnić sportowy wizerunek automatycznie uruchamiane klapy w układzie wydechowym zapewniają mocniejszy dźwięk silnika.
Technologia mild hybrid (MHEV) przyczynia się do zmniejszenia spalania paliwa. Jego 48-woltowy alternator-rozrusznik oraz dodatkowy akumulator litowo-jonowy umożliwiają tzw. żeglowanie z wyłączonym silnikiem, szybki jego restart i wydłużony zasięg w trybie start-stop. Dzięki tym systemom w codziennym użytkowaniu możliwe jest zaoszczędzenie ok. 0,8 l/100 km. System cylindrów dostępnych na życzenie – cylinder on demand – wyłącza poszczególne cylindry w sytuacji jazdy z niskimi obciążeniami.
Nowe S8 jest standardowo wyposażone w predyktywne, aktywne zawieszenie pneumatycznym, które może za pomocą siłowników elektromechanicznych podnosić lub opuszczać każde z kół oddzielnie. Dzięki temu, po raz pierwszy możliwe jest aktywne kontrolowanie ruchów nadwozia w każdej sytuacji drogowej i tym samym znaczne zmniejszenie skoku lub przechyłu nadwozia podczas przyspieszania lub hamowania. Kamera z przodu nadwozia, wykrywająca większe nierówności powierzchni drogi, pozwala zaś na to, by działo się to predyktywnie, z wyprzedzeniem.
System wyboru dynamiki jazdy Audi drive select oferuje do wyboru pięć profili jazdy, w tym zupełnie nowy tryb Comfort+. Aby zmniejszyć przyspieszenie boczne działające na pasażerów, nadwozie przechyla się w zakręcie nawet o 3 stopnie. W trybie Dynamic S8 bardzo precyzyjnie wchodzi w zakręt. Maksymalny kąt przechyłu podczas szybkiego pokonywania zakrętów wynosi zaledwie około 2,5 stopnia. Przy standardowym zawieszeniu jest to około 5 stopni.
Układ czterech kół skrętnych umożliwia niezależną od siebie regulację kątów skrętu kół przedniej i tylnej osi. Łączy zatem bezpośrednią, sportową reakcję układu kierowniczego przy niskich i średnich prędkościach, z wysoką stabilnością na autostradzie i małym promieniem skrętu. Sportowy mechanizm różnicowy podczas szybkiego pokonywania zakrętów aktywnie dystrybuuje moment obrotowy między tylnymi kołami.
Klient może dodatkowo wybrać tarcze hamulcowe wykonane z ceramiki z dodatkiem włókna węglowego. Mają one średnicę 420 mm na przedniej osi i 370 mm na tylnej. Ceramiczne tarcze hamulcowe są wentylowane od wewnątrz i odporne na zużycie.
Sportowa limuzyna ma 5,18 m długości i standardowe 21-calowe felgi. Sportowego wyglądu nadają autu przedni zderzak, progi, obudowy lusterek zewnętrznych oraz typowe dla modeli typu S okrągłe końcówki rur wydechowych. Opcjonalnie dostępny jest czarny pakiet stylistyczny. Klienci wybierać mogą spośród dziewięciu kolorów wnętrza.
Opcjonalnie klient wybrać może matrycowe reflektory diodowe HD Matrix LED ze światłami laserowymi Audi oraz tylne światła w technice OLED. Na rynkach chińskim, amerykańskim, kanadyjskim i południowokoreańskim – i wyłącznie tam - Audi S8 po raz pierwszy dostępne będzie z wydłużonym rozstawem osi.
W kabinie uwagę przyciągają komfortowe, indywidualizowane fotele konturowe o sportowym wyglądzie. Posiadają one szerokie możliwości regulacji, pneumatycznie regulowane podparcia boczne i oddzielne, trójstopniowe ogrzewanie każdego z foteli. Są one opcjonalnie dostępne z funkcjami wentylacji i masażu.
Kierowca może liczyć na 38 systemów wspomagania jazdy zebranych w dwa pakiety: City i Tour. Adaptacyjny asystent jazdy łączy w sobie funkcje adaptacyjnego tempomatu, wspomagania jazdy w korkach i śledzenia pasa ruchu. W połączeniu z predyktywnym asystentem wydajności, adaptacyjny tempomat w zależności od warunków drogowych panujących przed nim, przyhamowuje lub przyspiesza nowe Audi S8.
Nowe Audi S8 oferuje nowe usługi cyfrowe i najnowocześniejsze systemy connecivity. Kierowca steruje prawie wszystkimi funkcjami za pomocą dwóch dużych wyświetlaczy. Może również korzystać z opcji sterowania głosowego. Wszystkie informacje istotne z punktu widzenia jazdy wyświetlają się na ekranie Audi virtual cockpit z dwoma widokami. W trybie jazdy obrotomierz i prędkościomierz są wyświetlane jako duże klasyczne zegary, natomiast w trybie infotainment w centrum ekranu jest mapa nawigacji.