Fiat zaprezentuje nowego kompaktowego sedana
Wczoraj w sieci pojawiła się informacja, że na zbliżającym się Salonie Samochodowym w Stambule Fiat pokaże światu nowego, kompaktowego sedana, który będzie sprzedawany w 40 krajach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Fot. Fiat Viaggio
Na razie informacje na temat modelu są praktycznie znikome i opierają się na komunikatach marketingowych marki. A jak wiemy, tego typu komunikaty zazwyczaj są przekoloryzowane i mało konkretne. Producent twierdzi, że ten trójbryłowy sedan to połączenie harmonii i równowagi linii z dużą przestrzenią wewnątrz. Będzie to prawdopodobnie niepisany następca Fiata Linea, choć nie wiadomo jaką przyjmie nazwę. Złośliwi zapewne już wymyślają coś z "500-tką" w nazwie. Macie jakieś pomysły?
Wiadomo, że sprzedaż nowości ruszy już w tym roku, choć na początku będzie to rynek w Turcji. Niedługo potem nowy Fiat wkroczy na 40 rynków w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Na razie nie wiadomo, czy celem będzie również Polska, ale nie mielibyśmy nic przeciwko. Kolejny kompaktowy sedan w rozsądnej cenie z pewnością zostałby przyjęty bardzo ciepło. A co producent pisze w swojej informacji prasowej?
"Zaprojektowany przez Centrum Stylu FCA i opracowany wraz z Tofaş R&D, jeden z największych ośrodków badawczo-naukowych FCA, nowy samochód Fiata oferuje wyjątkowe połączenie komfortu, przestronności, efektywności i technologii. Całość wzbogacona jest ekskluzywną włoską stylistyką, która łączy jakość projektu z proporcjami czystego i dynamicznego sedana.
Nowy, kompaktowy sedan Fiata będzie produkowany w Turcji w zakładzie Tofaş w Bursie, w jednym z najlepszych zakładów motoryzacyjnych na świecie, o czym świadczy przyznanie mu Złotego Poziomu w ramach World Class Manufacturing. Strategiczna dla FCA rola tego modelu stawia na zwiększenie obecności Fiata w regionie, jak i na utrwalenie niezaprzeczalnej dominacji marki w segmencie kompaktowych sedanów, dzięki cechom takim jak przestronność, ładowność, kompletność gamy i bezkompromisowy styl."
Zastanawia stwierdzenie "utrwalenie niezaprzeczalnej dominacji marki w segmencie kompaktowych sedanów" tym bardziej, że w polskiej ofercie od jakiegoś czasu nie było kompaktowego sedana. W jaki więc sposób wywalczono niezaprzeczalną dominację? No chyba, że mowa o innych rynkach.