Fiat pokazuje nową Pandę 4x4 na sterydach
Fiat zaczyna szaleństwo z niewielkimi autkami. Po kilku nowych wersjach modelu 500, przyszła pora na sympatyczną Pandę. Na Salonie Samochodowym w Paryżu Fiat zaprezentuje nowy model - Pandę 4x4 w dość ciekawym smaku.
Fiat już dzisiaj zaprezentował nowy model Panda 4x4, zaś oficjalna premiera odbędzie się na Salonie Samochodowym w Paryżu pod koniec września. Zdaniem producenta, to jedyny pełnoprawny samochód z napędem 4x4 w segmencie A. Czy model ten zasługuje na takie miano? To już ocenicie sami.
Fiat Panda 4x4 bazuje na konwencjonalnym modelu i mierzy 3680 mm długości, 1670 mm szerokości oraz 1600 mm wysokości. Jego rozstaw osi wynosi 2300 mm, zwis przedni to 1410 mm, natomiast tylny 1400 mm. Liczby mówią, że to dość zgrabne i prawdopodobnie zwinne pudełeczko do zastosowań lekko-terenowych.
Jeśli chodzi o stylistykę, panowie z Fiat Centro Stile postarali się, aby Fiat Panda 4x4 wyglądał poważnie i zadziornie - ogólny wynik jest dość sympatyczny. Pojazd otrzymał wiele dodatków takich jak szersze listwy na drzwiach, nieco przeprojektowane zderzaki z nadętymi liniami i aluminiowymi nakładkami oraz czarne listwy przy nadkolach.
Na potrzeby modelu Panda 4x4 Fiat dodał dwie nowe barwy do palety kolorów. Do wyboru teraz będzie kolor pomarańczy z Sycylii oraz zieleń Toskanii. Auto dostanie również nowe 15-calowe felgi z oponami w rozmiarze 175/65 R15.
Wewnątrz znajdziemy sporo zmian. Przede wszystkim dodanie nowej, zielonej ramki wokół deski rozdzielczej dość poważnie wpływa na ogólną prezencję. Oprócz tego zmieniono tapicerkę na fotelach i boczkach drzwi, jak również dodano nowe schowki w konsoli centralnej.
Nowy Fiat Panda 4x4 dostanie również system "Torque on demand" z dwoma układami różnicowymi i elektronicznie sterowanym sprzęgłem. Auto ma trwały napęd na cztery koła, który może być regulowany elektronicznie w zależności od warunków na drodze oraz przyczepności kół na poszczególnych osiach.
Oprócz tego w standardzie dostajemy system ESP (Electronic Stability Control) z ELD (Electronic Locking Differential). Zawieszenie Fiata Pandy 4x4 to niezależne kolumny MacPhersona z przodu oraz belka skrętna z tyłu. Oczywiście model 4x4 ma wyższy prześwit w porównaniu do zwykłej, przednionapędowej Pandy.
Serwis Carscoop donosi, że pod maską nowego modelu wyląduje jedna z dwóch jednostek napędowych. Będzie to 0,9-litrowy silnik benzynowy TwinAir Turbo o mocy 85 KM lub 75-konny Diesel 1,3-litra MultiJet II. Obie jednostki napędowe w standardzie wyposażone są w system Start/Stop oraz 6-biegową skrzynią manualną.