Fiat Panda Cross w rajdzie „Dakar 2007”
W Paryżu miała miejsce prezentacja rajdu „Dakar 2007” klasycznego wyścigu, który wystartuje 6 stycznia w Lizbonie i zakończy się w stolicy Senegalu 21 stycznia, pokonując trasę 8696 km.
<strong>W Paryżu miała miejsce prezentacja rajdu „Dakar 2007" klasycznego wyścigu, który wystartuje 6 stycznia w Lizbonie i zakończy się w stolicy Senegalu 21 stycznia, pokonując trasę 8696 km.</strong><br/>
<p class="maintext">Wyścig prowadzić będzie przez takie kraje jak Portugalia, Hiszpania, Maroko, Mauretania, Mali oraz Senegal. W tej niecodziennej przygodzie wezmą udział dwa Fiaty Panda Cross z Mikim Biasionem oraz Tiziano Siverem za kierownicą, oraz jednym z kierowców oficjalnego teamu Fiata. </p>
<p class="maintext">Sklasyfikowane w kategorii T2 (najbliższej samochodom tej klasy) obie Pandy Cross zostały wyposażone w silnik turbodiesel 1.3 Multijet (połączony z mechaniczną sześciobiegową skrzynią biegów) posiadający moc około 105 KM przy 4500 obr/min. oraz moment obrotowy 17 kGm przy 2500 obr/min. Oprócz tego, że zostały odpowiednio „odchudzone" charakteryzują się one napędem integralnym 4x4, które dołącza się w sposób automatyczny przy pomocy sprzęgła wiskotycznego, oraz blokadą dyferencjałów gwarantującą optymalny rozkład siły napędowej na koła, zwiększając tym samym przyczepność pojazdu do podłoża. </p>
<p class="maintext">Zatem Fiat Panda Cross to niezwykły samochód „podróżnik", który doskonale spisuje się na wymagającym, szutrowym terenie. Jest to zasługa wypróbowanego, specyficznego zawieszenia niezależnego: z przodu z kolumnami McPhersona, z tyłu zaś ze wzdłużnymi wahaczami wleczonymi. Należy również wspomnieć o regulowanych amortyzatorach z możliwością cztery różnych ustawień z przodu i trzech z tyłu trzy. </p>
<p class="maintext">Oba samochody biorące udział w rajdzie Dakar 2007 zostały specjalnie przystosowane na potrzeby wyścigu. Wyposażono je w takie akcesoria jak aluminiowe rampy umożliwiające wydostanie się z piasku, dwie łopaty, trzy koła zapasowe, zbiorniki z wodą dla załogi (co najmniej 10 litrów) oraz wiele innych urządzeń przydatnych podczas rajdów. Co więcej w ekspedycji Fiata, w charakterze asysty, weźmie również udział Fiat Sedici oraz trzy ciężarówki Iveco z transportem części zamiennych i mechanikami. </p>
<p class="rgh"><strong>Źródło: FAP</strong></p>