Fiat 500X debiutuje w polskich salonach sprzedaży
Za kilka dni, dokładnie 27 i 28 marca w polskich salonach Fiata odbędzie się premiera modelu 500X. Co więcej, w salonach odbędzie się konkurs, a wygraną będzie Fiat 500X. Marketing marketingiem, ale przypomnijmy sobie co oferuje kolejna 500-tka w rodzinie i ile kosztuje.
Przypomnijmy, że Fiat 500X to najnowsze dziecko włoskiego producenta, który wiąże z nim wielkie nadzieje. Już sam fakt, że auto będzie sprzedawane na ponad 100 rynkach na całym świecie jest imponujący. Już od jakiegoś czasu było wiadomo, że 500X jest bliskim krewnym modelu Jeep Renegade. Ba! W sumie pod nadwoziem niemal wszystkie podzespoły są takie same, ale właśnie... nie widać tego na pierwszy rzut oka. O ile Jeep Renegade prezentuje się dość twardo i typowo amerykańsko, Fiat postawił na łagodne i stylowe linie. Dla każdego coś miłego.
Fiat 500X będzie oferowany w dwóch wersjach - jedna nieco bardziej "miejska" i łagodna o nazwie City Look, druga zaś nieco ostrzejsza z wieloma nakładkami i terenowymi dodatkami Off-Road Look. Auto mierzy 4,25 m długości, 1,8 m szerokości oraz 1,6 m wysokości. Pojemność bagażnika nie imponuje, ale pozwoli zabrać ze sobą bagaż na urlop - w konwencjonalnym ułożeniu zmieścimy tam 350 litrów.
A co o swojej nowości mówi sam producent?
"Nowy Fiat 500X jest kompaktowy na zewnątrz i przytulny wewnątrz. Komfortowa kabina pasażerska we włoskim stylu oferuje aż siedem kombinacji wnętrz, łączących różne rodzaje tkaniny, skóry, wykończenia i kolorów. Całość zyskuje jeszcze bardziej na praktyczności, dzięki niezliczonym regulacjom foteli oraz pojemnemu bagażnikowi (350 litrów). Wreszcie, Klient może wybrać spośród 12 różnych kolorów nadwozia, które wydobywają zmysłowe kształty nowego Fiata 500X, podkreślone dodatkowo 8 różnymi wzorami aluminiowych felg 16-, 17- i 18-calowych."
Jeśli chodzi o silniki, Fiat 500X dostępny dostępny będzie z silnikami benzynowymi 1.6 E-Torq o mocy 110 KM, 1.4 Turbo MultiAir2 o mocy 140 KM, ze 170-konnym 1.4 Turbo MultiAir2 współpracującym z nową, dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i napędem 4x4, oraz silnikami diesla 1.6 MultiJet II o mocy 120 KM oraz 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM (z dziewięciostopniową, automatyczną skrzynią biegów i z napędem 4x4). A co z cenami?
Tu nie ma tajemnicy, gdyż cennik był opublikowany na początku miesiąca. Najtańsza wersja POP z silnikiem benzynowym 1.6 E-Torq oraz manualną 5-biegową skrzynią kosztuje 59 900 złotych. Najtańszy model z silnikiem Diesla 1.6 o mocy 120 KM z wyposażeniem POP STAR kosztuje 78 400 zł. Za odmianę Cross Plus z silnikiem wysokoprężnym 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM, napędem na obie osie oraz automatyczną 9-biegową skrzynią zapłacimy 105 600 zł.