Fiat 500X debiutuje na polskim rynku
Od paryskiego debiutu Fiata 500X minęło już kilka miesięcy, więc najwyższa pora, aby auto wjechało do polskich salonów. Włoska marka wreszcie opublikowała ceny poszczególnych wersji.
Przypomnijmy, że Fiat 500X to najnowsze dziecko włoskiego producenta, który wiąże z nim wielkie nadzieje. Już sam fakt, że auto będzie sprzedawane na ponad 100 rynkach na całym świecie jest imponujący. Już od jakiegoś czasu było wiadomo, że 500X jest bliskim krewnym modelu Jeep Renegade. Ba! W sumie pod nadwoziem niemal wszystkie podzespoły są takie same, ale właśnie... nie widać tego na pierwszy rzut oka. O ile Jeep Renegade prezentuje się dość twardo i typowo amerykańsko, Fiat postawił na łagodne i stylowe linie. Dla każdego coś miłego.
Fiat 500X będzie oferowany w dwóch wersjach - jedna nieco bardziej "miejska" i łagodna o nazwie City Look, druga zaś nieco ostrzejsza z wieloma nakładkami i terenowymi dodatkami Off-Road Look. Auto mierzy 4,25 m długości, 1,8 m szerokości oraz 1,6 m wysokości. Pojemność bagażnika nie imponuje, ale pozwoli zabrać ze sobą bagaż na urlop - w konwencjonalnym ułożeniu zmieścimy tam 350 litrów.
A jak kształtują się ceny? Zacznijmy od podstaw i komunikatu prasowego:
"Cennik Fiata 500X otwiera wersja Pop wyposażona w benzynowy silnik 1,6 E-Torq o mocy 110 KM połączony z pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Cena samochodu wynosi 59 900 zł brutto, a w wyposażeniu standardowym znalazły się m.in. sześć poduszek powietrznych, zaawansowany system ESC (Electronic Stability Control) zawierający układy DST - Dynamic Steering Torque, EBD - Electronic Brake Differential, ERM - Electronic Roll Mitigation, EBP - Electronic Brake Prefill, HSA - Hill Start Assist oraz PBA - Panic Brake Assist. Na wyposażeniu standardowym znajdziemy również centralny zamek z pilotem w kluczyku, elektrycznie sterowane szyby przednie i tylne, elektryczny hamulec postojowy, lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane, elektryczne progresywne wspomaganie kierownicy i czujniki zapięcia pasów przednich i tylnych."
Cennik zaczyna się od kwoty 59 900 złotych i kończy na kwocie aż 105 600 złotych za odmianę Cross Plus z silnikiem wysokoprężnym 2.0 MultiJet II o mocy 140 KM, napędem na obie osie oraz automatyczną 9-biegową skrzynią - to dość bogata i poważna wersja. Po drodze mamy kilka tańszych odmian m.in Cross z napędem na przód, silnikiem 1.4 MultiAir II i manualną skrzynią za 75 900 złotych.