Ferrari i UPS razem w Formule 1 i na codzień
Włoska stajnia Ferrari ma nowego, pokaźnego sponsora w Formule 1. Jest to amerykański gigant logistyczny, firma UPS. Obie firmy podpisały umowę o wieloletniej współpracy. Decyzja o parafowaniu dokumentów została ogłoszona 19 lutego w Barcelonie i uczestniczył w niej lider zespołu Scuderia Ferrari, Hiszpan Fernando Alonso. Właśnie wtedy zaprezentowano po raz pierwszy bolid F138 z logotypem UPS.
Znaki firmowe będą widoczne nie tylko na bolidach Scuderii, ale również na kombinezonach zarówno Fernando Alonso, jak i jego kolegi z teamu Felipe Massy, na flocie samochodów obsługujących zespół i na wyposażeniu toru. Ponadto firma UPS ma wprowadzić w życie na globalną skalę kompleksowy program komunikacyjny dotyczący właśnie umowy z Ferrari.
Firma zostanie także oficjalnym sponsorem logistycznym i spedycyjnym Ferrari, a więc nie tylko będzie świadczyć usługi w Formule 1, ale i wszystkie codzienne usługi transportowe, z dostarczaniem aut klientom włącznie. Dla oby firm korzyści są znaczne. Ferrari zyskało pokaźnego sponsora o ugruntowanej pozycji na rynku, a także wyższy standard obsługi logistycznej, a UPS poza rozgłosem i obecnością we wszystkich 19 krajach w których rozgrywane są wyścigi F1, od Australii na Brazylii kończąc, także możliwość współpracy z najlepszą stajnią wyścigową w historii Formuły 1.
Umowa z Ferrari, jest tylko częścią globalnej platformy sponsoringowej firmy UPS, która zakłada zaangażowanie się w takie przedsięwzięcia jak NASCAR, zawodowe turnieje golfowe, NCAA czy Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie.