Ferrari 599 GTO po tuningu Novitec Rosso
599 GTO to najszybszy samochód dopuszczony do ruchu publicznymi drogami, jaki kiedykolwiek otrzymał emblemat Ferrari. Tuner Novitec Rosso udowodnił, że nawet tak perfekcyjne auto da się jednak poprawić...
W swojej standardowej formie, 6-litrowy, 12-cylindrowy silnik GTO oferuje kierowcy 670 KM mocy oraz 620 Nm momentu obrotowego. Po aktualizacjach Noviteca, potencjał silnika wyraża się w 888 koniach mechanicznych i 862 niutonometrach.
Wzrost mocy i momentu obrotowego robi wrażenie, nie powinien dziwić więc fakt, że modyfikacji silnikowych jest naprawdę sporo. Zastosowano podwójne doładowanie, potężny intercooler, nowy kolektor dolotowy, sportowe filtry powietrza, nowe wtryskiwacze paliwa, a także – co chyba nie jest niespodzianką – zmodyfikowane ECU. Dodano jeszcze do tego niestandardowy układ wydechowy wykonany ze stali nierdzewnej.
W praktyce, „podkręcona” jednostka napędowa pozwoliła na zmniejszenie czasu potrzebnego na przyspieszenie do „setki” oraz zwiększenie prędkości maksymalnej. Zmodyfikowana „599-ka” rozpędza się do 100 km/h w 3,2 sekundy (standardowo 3,4 s), drugą „setkę” osiąga po 9,1 sekundy, a oferowana prędkość maksymalna przekracza 340 km/h (standardowo 335 km/h).
Z poprawionymi osiągami poszły w parze zmienione elementy zawieszenia. Inżynierowie Noviteca zainstalowali sprężyny o bardziej sportowej charakterystyce, a do tego dołożyli system umożliwiający chwilowe podniesienie prześwitu o 40 mm. Nowe felgi „obuto” w profesjonalne ogumienie Pirelli o rozmiarze 295/25 R21 z przodu i 335/25 R22 z tyłu.
Aby modyfikacji mechanicznych nie przysłoniły zmiany stylistyczne, te ostatnie ograniczono do minimum – oprócz wspomnianych nowych kół, zastosowano jedynie zmienioną kolorystykę, nawiązującą do wyścigowych Ferrari sprzed lat.