Facelifting Toyoty GT86
Nieco większe moc maksymalna i moment obrotowy, odświeżony wygląd zewnętrzny, lepsza aerodynamika i właściwości jezdne - tak przedstawiają się najważniejsze zmiany, jakim poddana została Toyota GT86.
Sportowe coupe Toyoty produkowane jest od 2012 r., więc, standardowo, po czterech latach przyszedł czas na kurację odmładzającą. W tym przypadku jednak nie chodziło wyłącznie o kosmetyczne zmiany w stylistyce nadwozia i wnętrza auta, ale również o zmiany w rozwiązaniach technicznych, przy których wykorzystano doświadczenie zebrane podczas startów wyścigowej wersji tego modelu w 24-godzinnym wyścigu na torze w Nurburgring.
W wariancie z manualną przekładnią zmodyfikowano kolektory dolotowy i wylotowy dwulitrowego silnika benzynowego (FA-20), co pozwoliło zwiększyć moc jednostki z 200 na 207 KM i jej maksymalny moment obrotowy z 205 na 212 Nm. Jednocześnie rozszerzono zakres obrotów momentu maksymalnego (6400-6800 obr/min) i zwiększono wartość momentu przy niskich obrotach.
Kolejne zmiany dotyczą układu zawieszenia oraz zwiększenia sztywności nadwozia dzięki większej liczbie zgrzewów w słupkach tylnych, co ma się przełożyć na lepszą sterowność i komfort jazdy. Precyzję prowadzenia dodatkowo zwiększono stosując kierownicę o średnicy 362 mm - najmniejszej w modelach Toyoty.
Wprowadzono również zmiany, których celem jest poprawienie aerodynamiki nadwozia. Przy tej okazji odświeżono również stylistykę GT86 - obniżono przód pojazdu i poszerzono grill, co w połączeniu z nowymi, 17-calowymi felgami nadało autu bardziej dynamiczny charakter. Na liście standardowego wyposażenia znalazły się nowe, oparte na diodach LED reflektory, światła przeciwmgielne oraz tylne lampy.
Odświeżenie wnętrza to przede wszystkim nowy zestaw bardziej czytelnych wskaźników oraz wielofunkcyjny, kolorowy wyświetlacz LCD o przekątnej 4,2 cala.
Toyota GT86 po liftingu trafi do sprzedaży, na początku na rynku japońskim, już 1 sierpnia br.