Facelifting to tylko przykrywka. Sporo nowości w Skodzie Superb
Przy okazji rozgrywanych na Słowacji mistrzostw świata w hokeju na lodzie Skoda zaprezentowała odświeżoną wersję swojego flagowego modelu. Skoda Superb poddana została nie tylko drobnym zmianom stylistycznym, ale otrzymała nowe wyposażenie, a do swojej gamy dołączyła po raz pierwszy w historii czeskiej marki hybrydę typu plug-in oraz uterenowioną odmianę Scout.
Skoda Superb facelifting
Zmiany stylistyczne dostrzeżemy m.in. w przeprojektowanych atrapie chłodnicy oraz przednim zderzaku. Już w podstawowej wersji wyposażeniowej w standardzie otrzymamy pełne reflektory LED Matrix, które zapobiegają oślepianiu kierowców pojazdów nadjeżdżających z naprzeciwka pomimo włączonych świateł drogowych. Zmodyfikowany zderzak sprawił, że Superb będzie teraz dłuższy o 8 mm (6 mm w odmianie kombi) i jego nadwozie będzie wynosić 4869 mm (4862 mm). Przypomnijmy, że rozstaw osi wynosi 2841 mm, szerokość 1864 mm, a wysokości 1469 lub 1477 mm. Pojemność bagażnika Superba pozostanie największa w tym segmencie i wynosi 625 l (660 l w kombi), a po złożeniu tylnej kanapy 1760 l (1950 l). Uzupełnieniem zmian są nowe 18- oraz 19-calowe felgi aluminiowe oraz lakiery nadwozia Crystal Black i Race Blue.
Wewnątrz Superba znajdziemy nowe chromowane akcenty oraz nową tapicerkę siedzeń, a także zmodyfikowane wykończenie konsoli środkowej oraz deski rozdzielczej. W wersji L&K dostępna jest podsufitka z Alcantary w czarnym kolorze lub beżowym. Opcją w tej wersji wyposażeniowej są wentylowane przednie fotele i fotel kierowcy z funkcją masażu.
W odświeżonym Superbie debiutuje także system Predictive Cruise Control, który wykorzystuje obrazy z kamery na przedniej szybie i dane z nawigacji i przy ograniczeniach prędkości albo ostrzejszych zakrętach automatycznie dostosowuje prędkość auta. Na wyposażeniu znajdziemy ponadto systemy Side Assist, Front Assist z funkcją wykrywania pieszych oraz system monitorujący tzw. martwe pole o szerszym polu widzenia.
W cenniku Skody Superb po faceliftingu znajdziemy sześć silników spalinowych i dziesięć różnych kombinacji połączenia silnika ze skrzynią biegów. Podstawowym dieslem jest silnik 1.6 TDI o mocy 120 KM. Ponadto w gamie jest też 2-litrowy diesel o mocy 150 oraz 190 KM. Bazowym silnikiem benzynowym jest 1,5-jednostka TSI o mocy 150 KM. Silnik 2.0 TSI dostępny jest w wariancie o mocy 190 KM oraz 272 KM. W zależności od silnika dostępna jest skrzynia manualna o sześciu biegach bądź 7-stopniowa przekładnia DSG. Napęd na wszystkie koła jest dostępny z najmocniejszym silnikiem benzynowym, a także w opcji z najmocniejszym dieslem.
Skoda Superb iV
Skoda Suberb jest pierwszym modelem Skody z napędem hybrydowym z opcją ładowania baterii z gniazdka. Układ hybrydowy tworzy silnik benzynowy 1.4 TSI z silnikiem elektrycznym o łącznej mocy 218 KM. Zasięg w trybie elektrycznym wynosi w tym modelu 55 km w cyklu WLTP, a łączny zasięg to 850 km. Ten wariant silnikowy Superba będzie oferowany w wersji wyposażeniowej Ambition i Style, a także dla wariantów Sportline oraz L&K. Do sprzedaży Superb iV trafi na początku przyszłego roku.
Skoda Superb Scout
Po raz pierwszy Superb będzie oferowany w wariancie Scout (i to obie wersje nadwoziowe), który łączy funkcjonalne wnętrze z terenowymi właściwościami jezdnymi. Skoda Superb Scout, oferowany wyłącznie z napędem na wszystkie koła, otrzymał wzmocnione nadwozie, 18-calowe felgi aluminiowe Braga i pakiet Rough Road z dodatkowym prześwitem 15 mm i dodatkowymi osłonami podwozia oraz silnika.
Superb Scout będzie oferowany z najmocniejszą jednostką benzynową (272 KM, 350 Nm) i najmocniejszym dieslem (190 KM i 400 Nm). Obydwa silniki są wyposażone w system Stop&Start oraz system odzyskiwania energii hamowania.