Fabryczny streetfighter - nowe Kawasaki Z800
Gamę modelową Kawasaki wzmocnił Z800. Efektowny i mocny naked, który zastąpi Kawasaki Z750 zadebiutował podczas targów Intermot w Kolonii.
Sercem Kawasaki Z800 jest czterocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 806 ccm. Rozwija 113 KM przy 10200 obr./min oraz 83 Nm przy 8000 obr./min. Kawasaki Z800 waży 229 kilogramów, więc silnik nie będzie miał przesadnie dużo pracy.
Producent zadbał, by motocykl był szybki nie tylko na prostych. Regulowane amortyzatory dostarczyła firma KYB. Z przodu pracuje widelec w układzie upside-down, a z tyłu specjalność Kawasaki – wahacz Uni-Trak. Przednie tarcze mają średnicę 310 milimetrów. Z tyłu pracuje 250-milimetrowy dysk. Bezpieczne wytracanie prędkości w trudnych warunkach zapewni seryjny ABS firny Nissin.
Owiewki utrzymano w drapieżnym stylu streetfighterów. Niezwykle atrakcyjny jest też ciekłokrystaliczny panel wskaźników. Clou programu jest pionowo zorientowany obrotomierz. Po jego obu stronach rozlokowano prędkościomierz, zegarek oraz wskaźniki zasięgu, temperatury silnika i ekonomicznej jazdy.
Producent podkreśla, że maszyna otrzymuje w standardzie sporo elementów, które wyglądają jak tuningowe akcesoria – m.in. diodową tylną lampę oraz małe kierunkowskazy. Oczywiście wielu motocyklistów i tak nie zrezygnuje z tuningowania nowego nabytku. Aby ułatwić im zadanie, a przy okazji zarobić spore pieniądze, Kawasaki będzie oferowało akcesoria dodatkowe do Z800.
Kawasaki Z800 będzie oferowane w trzech wersjach kolorystycznych – czarnej, biało-czarnej oraz zielono-czarnej. Motocykl został wyceniony na 9495 euro.