Ewolucja legendarnego supersporta - Yamaha R1 2012
W 1997 roku Yamaha zaprezentowała sportową R1, która zasłynęła wyjątkowo korzystnym stosunkiem mocy do masy, co przełożyło się na fenomenalne osiągi. W kolejnych latach popularny "eRłan" był systematycznie ulepszany.
Japońska opublikowała właśnie pierwsze informacje na temat nowego YZF-R1. Konstruktorzy zapewniają, że sprzęt otrzymał wiele rozwiązań inspirowanych stosowanymi w cyklu MotoGP.
Dla dwóch tysięcy fanów motocyklowych mistrzostw świata powstanie nawet limitowana seria specjalnie lakierowanych oraz numerowanych egzemplarzy, którymi Yamaha uczci 50-lecie startów w wyścigach.
YZF-R1 World GP 50th Anniversary Editio będzie dostępny w biało-czerwonych barwach, w których od początku występował fabryczny zespół Yamahy.
Nowość spod znaku trzech kamertonów doskonale spisze się nie tylko podczas ostrej jazdy. Siedmiostopniowa kontrola trakcji ułatwi codzienną eksploatację pojazdu, eliminując ryzyko uślizgu tylnego koła na mokrej nawierzchni albo zanieczyszczeniach. Komfort codziennego użytkowania podnoszą również regulowane podnóżki oraz dopracowanie sposobu oddawania momentu obrotowego przez silnik w zakresie niskich i średnich obrotów.
Aby dotrzymać kroku aktualnym trendom, Yamaha wyposażyła R1 w diodowe światła pozycyjne. Nowy model będzie można łatwo rozpoznać także po kształcie tłumika oraz osłonach termicznych – owiewki nie odbiegają od dotychczas stosowanych.
Odświeżona Yamaha YZF-R1 będzie oferowana od października br. Niestety nawet za dopłatą nie będzie można otrzymać egzemplarza z systemem ABS, który przewidziano dla większości konkurencyjnych supersportów.