Euro NCAP przetestowało pierwsze auto z napędem wodorowym. Czy Hyundai Nexo jest bezpieczny?
Zmiany zachodzące w branży motoryzacyjnej związane z wprowadzaniem nowych rodzajów napędów sprawiają, że przed specjalistami od rozbijania nowych samochodów i oceniania ich poziomu bezpieczeństwa z Euro NCAP pojawiają się nowe wyzwania. Tym razem musieli się zmierzyć z napędem wodorowym, jaki znajduje się w Hyundaiu Nexo.
W najnowszej fazie testów zderzeniowych Euro NCAP wzięło pod swoją lupę siedem nowych modeli: Hyundaia Nexo, Lexusa ES, Mazdę 6, Mercedesa klasy A, Citroena Berlingo, Opla Combo oraz Peugeota Riftera. Niespodzianek żadnych nie było. Lexus, Mercedes oraz Mazda bez większych problemów uzyskały wynik pięciogwiazdkowy, podczas gdy trzy kombivany z grupy PSA, głównie ze względu na swoje ograniczenia w wyposażeniu z zakresu bezpieczeństwa, otrzymały jedną gwiazdkę mniej.
Ciekawie zapowiadał się test zderzeniowy Hyundaia Nexo, pod którego maską znajduje się silnik elektryczny napędzany energią uzyskaną z ogniw paliwowych zasilanych wodorem. Jak się okazuje poziom zabezpieczenia jest na wysokim poziomie i zastosowanie wodoru jako paliwa nie przełożyło się na ogólny wynik testu. Pod względem wyposażenia z zakresu bezpieczeństwa koreański crossover nie ustępuje większości modelom dostępnych na rynku z konwencjonalnym napędem.
bezpieczeństwo dorosłych | bezpieczeństwo dzieci | bezpieczeństwo pieszych | systemy bezpieczeństwa | ||
Hyundai Nexo |
* * * * * | 94% | 87% | 67% | 80% |
Lexus ES |
* * * * * | 91% | 87% | 90% | 77% |
Mazda 6 |
* * * * * | 95% | 91% | 66% | 73% |
Mercedes klasa A |
* * * * * | 96% | 91% | 92% | 75% |
Citroen Berlingo |
* * * * | 91% | 81% | 58% | 68% |
Opel Combo |
* * * * | 91% | 81% | 58% | 68% |
Peugeot Rifter |
* * * * | 91% | 81% | 58% | 68% |