Etap przejściowy - Honda CBR500R
Honda powiększa gamę sportowych motocykli. Po świetnie przyjętym modelu CBR250R przyszedł czas na CBR500R. Jednoślad został zaprezentowany na mediolańskiej wystawie EICMA.
Sprzęt, który wiosną przyszłego roku trafi do salonów, wypełni lukę między dynamiczną, ale niezbyt agresywną CBR250R oraz sportowcem z prawdziwego zdarzenia – Hondą CBR600RR.
Do przygotowania nowego motocykla Honda użyła możliwie dużej liczby elementów stosowanych w innych jednośladach – wykorzystano m.in. ciekłokrystaliczny panel wskaźników.
Źródłem sił napędowych jest dwucylindrowy, chłodzony cieczą silnik, który dostarczy blisko 48 KM przy 8500 obr./min. Oznacza to, że nowością ze stajni Hondy będą mogli poruszać się także posiadacze prawa jazdy kategorii A2.
Podczas prac nad motocyklem przykładano wagę do kosztów produkcji. Ograniczono ilość lekkich materiałów czego następstwem jest znaczna masa – w stanie gotowości do jazdy CBR500R waży 194 kg. Oszczędności poczyniono również na hamulcach. Przy przednim kole pracuje jedna tarcza i dwutłoczkowy zacisk. Na liście wyposażenia standardowego znajdzie się jednak system ABS.
Warto dodać, że Honda CBR500R posiada rodzeństwo. Dla zwolenników nakedów przygotowano model CB500F, natomiast motocykliści ceniący uniwersalne maszyny otrzymają Hondę CB500X, której stylizacja nawiązuje do turystycznych enduro.