Esencja Mazdy
Mazda pokazała w Detroit swój nowy projekt. Kabura, bo tak nazwano ten model, wprowadzać będzie nowe trendy w swoim segmencie, dzięki stylistyce pełnej nowych rozwiązań, będzie prekursorem stylistyki aut, z jakimi będziemy spotykać się w przyszłości. Pokazując koncept Mazda udowodniła, że się nie poddaje i nadal będzie produkować ciekawe samochody, choć ostatnio mało było słychać o japońskiej marce.
<b>Mazda pokazała w Detroit swój nowy projekt. Kabura, bo tak nazwano ten model, wprowadzać będzie nowe trendy w swoim segmencie, dzięki stylistyce pełnej nowych rozwiązań, będzie prekursorem stylistyki aut, z jakimi będziemy spotykać się w przyszłości. Pokazując koncept Mazda udowodniła, że się nie poddaje i nadal będzie produkować ciekawe samochody, choć ostatnio mało było słychać o japońskiej marce.</b>
<p class="maintext">Do rzeczywistości trafi esencja dotychczasowych modeli. Marka zawsze szczyciła się sportowymi ambicjami i zgodnie z tą zasadą projektowana była Kabura. Zarówno wygląd jak i silnik oraz układ kierowniczy będą sportowe. Wnętrze także ma stać na najwyższym poziomie. Ma zapewniać komfort, w odróżnieniu od dotychczasowych coupe. Do auta mamy się zapakować po zakupach bez wyobraźni, na wyjazd ze snowboardem, czyli wszystko to, co pomaga w aktywnej formie wypoczynku i jest niezbędne do radości najbardziej wybrednej klienteli, musi się zmieścić. </p>
<p class="maintext">Skąd wywodzi się oryginalność tego projektu? Jako pierwszy samochód został zaprojektowany w Mazda North American Operations (MNAO), jako pierwszy, musi być oryginalny, i jest! Prezentuje styl egzotycznego sportowca i chyba o to chodziło szefowi designu Franzowi von Holzhausenowi. Jeśli mało wrażeń zapewnia wygląd to silnik z pewnością wynagrodzi wszelkie niedogodności. Moc przenosi na koła 6-stopniowa manualna skrzynia biegów. 2-litrowy, 16-sto zaworowy silnik zbudowany na komponentach sprawdzonych już w innych modelach Mazdy, takich jak MX-5, czy RX-8 na pewno nie pozwoli się nudzić. Moc trafia na nie byle, jakie koła bo 19 lub 20 calowe alufelgi (245/35) wyposażone w opony Bridgestone Potenza. Alufelgi na pewno uzupełnią wygląd, a opony poprawią trakcję. Dodatkowo „drużyna" von Holzhausena budując pakowne, a zarazem stylistycznie nienaganne auto, nie zapomniała o bezpieczeństwie. Wszystkie systemy wspomagające kierowcę oraz wypaczające jego błędy stać będą na najwyższym poziomie, co kolejny raz udowadnia dopracowanie tego konceptu. </p>
<p class="maintext">Mazda Kabura będzie, a właściwie już jest autem przyszłości i pokazuje to na każdym etapie przyglądania się jej cechom. Silnik, wnętrze, ale przede wszystkim wygląd, oczywiście czerwony kolor budzą emocje, ciekawość oraz chęć posiadania. Ta ostatnia cecha jest tą najczęściej spotykaną, lecz niestety zbyt często nieosiągalną…</p>
<p><b>Amadeusz Sejud</b>