Erik Buell Racing 1190RX - ostry i szybki
Do 2009 roku marka Buell był sportową gałęzią koncernu Harley-Davidson. Plany uległy zmianie, ale Buell nie upadł. Jego bezpośrednim następcą jest firma Erik Buell Racing, która właśnie zaprezentowała nowy motocykl.
1190RX jest sportowcem z prawdziwego zdarzenia. Chłodzone cieczą V2 o pojemności 1190 ccm produkuje 185 KM przy 10600 obr./min oraz 137,8 Nm przy 8200 obr./min. W stanie gotowości do jazdy maszyna waży niecałe 200 kilogramów.
Inżynierowie Erik Buell Racing zadbali o komplet elementów, które pozwolą na bezpieczne wykorzystanie bardzo korzystnego stosunku mocy do masy. Przy przednim kole pracuje - charakterystyczna dla marki - pojedyncza tarcza. 386 mm średnicy oraz osiem tłoczków zapewniają ogromną siłę hamowania. Opony to przyczepne Pirelli Diablo Rosso Corsa. Zawieszenie zostało dostarczone przez firmę Showa.
Na liście wyposażenia zabrakło systemu ABS, ale EBR proponuje kontrolę trakcji z 21 poziomami czułości. Ciekawostką jest też rama. Została wykonana z aluminium, a w jej wnętrzu magazynowane jest paliwo. Takie rozwiązanie korzystnie wpłynęło na położenie środka ciężkości i rozkład masy. Wielofunkcyjny panel wskaźników informuje m.in. o średnim spalaniu oraz wybranym biegu. W USA EBR 1190RX kosztuje 18 995 dolarów. Klienci mogą wybierać między żółtą, czerwoną i czarną kolorystyką.
W połowie 2011 roku Erik Buell Racing przedstawił model 1190RS, ogłaszając, że trafi on na rynek w limitowanej liczbie egzemplarzy. W przyszłości marka planuje uzupełnić gamę motocyklami oznaczonymi symbolami AX oraz SX.