Energetyczny mobilność
Opel w Genewie pokaże prototypowy samochód, w którym znajdzie się nowej generacji, bardziej ekonomiczny elektryczny układ napędowy.
Opel Flextreme GT/E ma pokazać kierunek rozwoju samochodów elektrycznych. Nowy układ napędowy E-REV ma zasięg większy niż obecne auta z takim napędem. Tak przynajmniej twierdzi General Motors, choć w praktyce samochodowi bliżej do hybrydy - ma silnik spalinowy, tyle że nie napędza on kół, ale dostarcza prądu akumulatorom. Dzięki temu może przejechać 500 km , ze średnim spalaniem 1,6 l/100 km. Akumulatory pozwalają na przebycie zaledwie 60 km.
Flextreme GT/E ma długość 4,7 m i nadwozie o współczynniku oporu 0,22. Nadwozie jest do tego lekkie, bo wykorzystano panele z włókien węglowych, aluminium i poliwęglany. Pojedynczy wlot powietrza na masce i pionowe panele (boczne spojlery) o długości 35 cm wysuwające się z tylnych nadkoli przy prędkościach przekraczających 50 km/h. Silnik elektryczny ma maksymalny moment obrotowy 370 Nm, co ma zapewnić samochodowi przyspieszenie rzędu 9 sekund. Maksymalna prędkość przekracza 200 km/h.
(mysz)