Elektryzujący błękit
Renault pokazało ostateczne, produkcyjne wersje swoich elektrycznych samochodów – Fluence i Kangoo.
Fluence ma nieco inną atrapę chłodnicy i błękitne wykończenie np, przednich i tylnych lamp oraz logo. Z tyłu i na desce rozdzielczej są napisy Z.E.oznaczające elektryczne wersje Renault. Na przednich błotnikach z obu stron auta są gniazda do ładowania akumulatorów, wystarczających do pokonania 160 km.. Tablica rozdzielcza oprócz prędkości pokazuje stan naładowania akumulatorów. Silnik o mocy 70 kW pozwala na jazdę z prędkością 135 km/h.
Elektryczne Kangoo różni się od spalinowych równie dyskretnie co Fluence. Logo Z.E. ma formę liścia z turkusowym liternictwem. Umieszczono je z tyłu oraz na klapce gniazdka ładowania na przednim błotniku. Zmieniła si także tablica rozdzielcza. Auto ma silnik o mocy 44 kW, pozwalający na jazdę z prędkością do 1430 km/h i akumulatory zapewniające dystans 160 km.
Alians Renault - Nissan zainwestował 4 miliardy euro w rozwój elektrycznych samochodów, bo spodziewa się, że w roku 2020 będą one stanowiły 10 proc. całego rynku. Elektryczne samochody Renault trafią do sprzedaży w przyszłym roku.
(mysz)