Elektryczny Volkswagen up! będzie tańszy
Wysoka cena to jedna z głównych barier rozwoju segmentu pojazdów z napędem elektrycznym. Dlatego też Volkswagen postanowił wyjść naprzeciwko oczekiwaniom potencjalnych klientów i obniżył cenę dostępnego na rynku od 2013 r. modelu e-up! I to aż o ponad 15 tys. zł.
Po obniżce ceny elektrycznego malucha Volkswagena będą się zaczynać od 101.790 zł. Tym samym Volkswagen e-up! będzie zarówno jednym z najtańszych samochodów elektrycznych oferowanych na polskim rynku, jak i jednym z najtańszych w eksploatacji. Średnie zapotrzebowanie na energię wynosi ok. 14,6 kWh na 100 km wg normy WLTP. Przy średniej cenie energii elektrycznej, wynoszącej 55 groszy za 1 kWh, koszt przejechania 100 km wynosi jedynie 8,03 zł.
Wysoka wydajność energetyczna e-up!a to m.in. efekt bardzo dobrej aerodynamiki ze współczynnikiem oporu powietrza wynoszącym jedynie 0,308 oraz zoptymalizowanego oporu toczenia i systemu rekuperacji o wysokiej skuteczności. Do napędu auta służy silnik elektryczny o mocy 82 KM, który energię czerpie z baterii litowo-jonowej umieszczonej w podłodze w centralnej części auta. Moment obrotowy jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem 1-biegowej przekładni.
Zasięg e-up!a wynosi między 120 a 160 km (wg normy WLTP 134 km). Z danych statystycznych wynika, że prawie 80% kierowców przejeżdża dziennie mniej niż 50 kilometrów. Do 60 km/h miejski elektryczny Volkswagen przyspiesza w 4,9 s, a na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje 12,4 sekundy. Prędkość maksymalna auta została ograniczona do 130 km/h, aby nie miała ona zbyt dużego wpływu na zasięg.
Z wykorzystaniem Wallboxa lub ładowarki typu Carport, o prądzie ładowania o mocy 3,6 kW, czas ładowania baterii wynosi sześć godzin. Volkswagen e-up! jest również przystosowany do ładowania prądem stałym (DC) przez złącze CCS (Combined Charging System). W tym przypadku specjalne stacje ładowania prądem o mocy 40 kW ładują baterię do 80 procent w ciągu zaledwie 30 minut.