Elektryczny Empulse od Brammo
Empulse to najnowsza propozycja amerykańskiego producenta motocykli elektrycznych Brammo.
<p style="text-align: justify;"><span class="wstepniak"><strong>Empulse</strong> to najnowsza propozycja amerykańskiego producenta motocykli elektrycznych <strong>Brammo</strong>.</span><br />
<br />
<b><strong>Empulse</strong></b> został zaprojektowany przez<b> Briana Wismana </b>i jego zdaniem ma łączyć w sobie siłę amerykańskich <b>motocykli</b> z lekkością <b>sportowców</b> rodem ze słonecznej Italii. <b>Ekologiczny naked-bike</b>, wyposażony w chłodzony cieczą elektryczny silnik synchroniczny AC o mocy <b>55,7 KM</b>, zdaniem producenta, może jechać z maksymalną prędkością powyżej<b> 160 km/h</b>. Będzie on na rynku dostępny w trzech wersjach: <b>6.0</b>, <b>8.0</b> i <b>10.0</b>. Oznaczenia te odzwierciedlają zasięg <b>motocykla </b>na jednym ładowaniu – 60 mil (96,5 km), 80 mil (129 km) i 100 mil (161 km). Zasięg badano biorąc pod uwagę jazdę mieszaną: w ruchu miejskim i po autostradzie. <b>Wisman </b>zaznacza, że przy wolniejszej jeździe np. model 10.0 będzie miał zasięg większy o 48 km. Jeśli natomiast będziemy poruszać się wyłącznie z prędkościami maksymalnymi, zasięg tego samego modelu zmniejszy się do 129 km. <br />
<b><br />
<strong>Motocykl</strong></b> waży <b>177 kg</b>. Otrzymał aluminiową ramę, <b>stalowy wahacz rurowy</b>, który będzie aluminiowy w wersji produkcyjnej. Przednie zawieszenie to <b>widelec typu upside-down</b>, <b>hamulce z radialnymi zaciskami Nissin</b> oraz w pełni regulowany <b>tylny amortyzator</b>. Wymiary opon <b><strong>Empulse</strong></b>'a to 120/70–17 z przodu i 180/55–17 z tyłu. Wygląd inspirowany <b>motocyklami typu streetfighter </b>ulegnie niewielkim modyfikacjom; model produkcyjny prawdopodobnie będzie miał wyższą kierownicę i inny <b>przedni reflektor</b>, gdyż ten, który widać na zdjęciach, pożyczono od <b>Yamahy MT-03</b>. Zmienią się też proporcje elektryka – zdaniem <b>Wismana</b>, sportowe <b>siedzenie </b>jest obecnie nieco zbyt szerokie, a <b>zbiornik paliwa</b> zbyt wąski. "Chciałem, żeby projekt był szczery" – mówi <b>Wisman</b>. – "To nie jest <b>najszybszy <strong>motocykl</strong> </b>na drodze, ale fajnie się nim jeździ i jest wystarczająco szybki, żebyś miał z tego powodu kłopoty".<br />
<br />
<b><strong>Empulse</strong></b> pojawi się w sprzedaży na początku 2011 roku i będzie kosztował 9995 $ za wersję 6.0, 11 995 $ za 8.0 i 13 995 $ za 10.0. Zamówienia można składać na <a href="http://www.brammo.com/empulse"><b>stronie <strong>Brammo</strong></b></a>. Na żywo będzie można obejrzeć <b>elektryczny <strong>motocykl</strong> <strong>Brammo</strong> </b>podczas wyścigów <b>e-Power Championship</b> na <b><strong>Laguna Seca</strong></b>. </p>
Iza Prochal