Elektryczne Volvo C30 - testy w zimowych warunkach
W ekstremalnych warunkach zimowych, przypominających te z minionej zimy w Polsce, Volvo zorganizowało testy elektrycznego prototypu C30 EV.
Możliwości techniczne C30 z napędem elektrycznym, szwedzcy specjaliści sprawdzali w okolicach Kiruny, największego miasta w Laponii. Przy temperaturze -20°C, testowane były wszelkie elementy auta, a w szczególności baterie oraz systemy ogrzewania.
„Musimy zapewnić, że C30 Electric działa w odpowiedni sposób podczas jazdy, postoju, a także podczas ładowania baterii, niezależnie od tego, czy panują normalne warunki termiczne, czy też jest bardzo gorąco lub bardzo zimno. Północna Szwecja jest idealnym miejscem do prowadzenia badań w ujemnych temperaturach.” – powiedział Lennart Stegland, szef oddziału Special Vehicles w Volvo Cars.
Jak podkreśla Volvo, C30 EV wyposażony został w trzy systemy chłodzenia/ogrzewania pojazdu. Pierwszy, wykorzystujący układ grzewczy pracujący na bioetanolu, odpowiada za zapewnienie określonej temperatury w kabinie pasażerskiej. Drugi zajmuje się chłodzeniem lub ogrzewaniem akumulatora. Trzeci zaś ma za zadanie chłodzić silnik i elektronikę układu napędowego z wykorzystaniem wody.
Szwedzki producent gwarantuje ponadto, że w zimowych warunkach elektryczny prototyp C30 jest w stanie przejechać podobny dystans, co w warunkach normalnych (czyli około 80 km).