Elektryczne retro z częściami od Opla Adama
Pochodząca z Majorki marka Loryc stworzyła elektryczny model o wyglądzie sportowego auta w stylu retro. Do jego budowy wykorzystane zostały liczne komponenty, które na co dzień możemy znaleźć w Oplu Adamie.
Po ponad 90 latach od powstania marka Loryc przeżywa swoisty renesans na popularnej wśród turystów wyspie. Pomysłodawcą nowego pojazdu Loryc Electric Speedster jest Karl-Heinz "Charly" Bosch, który odbudował Loryca jako samochód elektryczny i wyposażył go w 24 podzespoły przeszczepione z modelu Opel Adam. Przednie zawieszenie, tylna oś, układ kierowniczy, hamulce tarczowe oraz hamulec ręczny w tym wyjątkowym Lorycu, stanowiącym skomplikowaną i fachowo wykonaną konstrukcję, pochodzą z modelu z Rüsselsheim.
Szukając sposobu na zmniejszenie masy i uzyskanie jak najniższego zużycia paliwa, mieszkający na hiszpańskiej wyspie Niemiec zainteresował się częściami montowanymi właśnie w Oplu Adamie. - Wyjątkowo lekkie podzespoły Adama miały dwie decydujące zalety: pozwalały na wydłużenie zasięgu oraz dawały szansę na dopuszczenie Loryca do ruchu na współczesnych drogach - tłumaczy Bosch. Zgodnie z europejskimi przepisami dotyczącymi homologacji samochód elektryczny z silnikiem o mocy 20 KM może ważyć tylko 449 kilogramów (bez akumulatora). Największym wyzwaniem było więc usunięcie wszystkich zbędnych kilogramów. Ostatecznie prototyp zaliczył wszystkie 120 testów i można było zbudować pierwszy seryjny egzemplarz.
Wkrótce z warsztatu w Santa Ponça na Majorce wyjadą trzy kolejne samochody Loryc, które fan Opla zamierza wynajmować na wycieczki z przewodnikiem lub wystawić na sprzedaż.