Elektryczne Renault Zoe z mocniejszym silnikiem
Najlepiej sprzedający się od trzech lat model z napędem elektrycznym na europejskim rynku będzie już niebawem dostępny z nową najmocniejszą jednostką elektryczną. Renault Zoe R110 zyskał tym samym ważny oręż do obrony fotela lidera przed nowymi na rynku autami na prąd.
Renault Zoe będzie pierwszym modelem francuskiej marki, w którym pojawi się nowy silnik elektryczny (R110). Zapewne jednak wkrótce jednostkę tę zobaczymy w innych elektrycznych modelach Renault (Kangoo Z.E., Master Z.E.), a niewykluczone, że również w smarcie Electric Drive.
Nowy silnik generuje moc 80 kW (110 KM) i będzie tym samym mocniejszy o 12 kW (18 KM) od najmocniejszego dotychczas wariantu R90. Bez zmian pozostanie natomiast wartość maksymalnego momentu obrotowego (225 Nm), a także pojemność oferowanych w modelu baterii. Mocniejsza jednostka nie przełoży się na wartość przyspieszenia ze startu do 100 km/h, pozwoli jednak o 2 s szybciej przyspieszyć z prędkości 80 do 120 km/h. To ważny parametr z punktu widzenia podróży pozamiejskiej i konieczności wyprzedzenia wolniej poruszających się pojazdów.
Nowa wersja silnikowa, wg bardziej rygorystycznej nowej normy WLTP, będzie w stanie pokonać dystans 300 km w realnych warunkach drogowych.
Renault Zoe z rocznika modelowego 2018, poza nowym silnikiem R110, otrzymał również system Android Auto oraz nowy lakier nadwozia Blueberry Purple (na zdjęciu).
Po raz pierwszy Renault Zoe R110 publicznie zostanie zaprezentowany na wystawie w Genewie i chwilę później trafi do sprzedaży.