Elektryczne początki
Mały i10 pojawił się w elektrycznej wersji. Na razie to 30 testowych aut, ale w 2012 ma ruszyć sprzedaż.
Samochód nazwano BlueOn. Ma długość 358,5 cm, szerokość 159,5 cm i wysokość 154 cm. Napędza go silnik elektryczny dysponujący mocą 82 KM i maksymalnym momentem obrotowym 210 Nm. Pozwala to przyspieszać do 100 km/h w 13,1 sekundy, a maksymalnie może poruszać się z prędkością 130 km/h. Akumulatory litowo - jonowe o pojemności 16,4 kWh zapewniają zasięg 140 km, poczym trzeba je ładować przez 6 godzin napięciem 220V. W czasie 25 minut można naładować 80 proc. ich pojemności przy pomocy ładowarki o napięciu 380V.
Hyundai oddał 30 aut testowych do dyspozycji organizacji rządowych. Mają pozwolić na sprawdzenie nie tylko samochodów, ale i urządzeń do ładowania akumulatorów. Według planu w końcu 2012 roku ma już powstać 2500 aut przeznaczonych na rynek.
(mysz)