Elektryczna Kia Niro dołączy do dwóch hybryd
W ofercie znajdziemy już wersję hybrydową, w tym wariant plug-in, a pod koniec roku dołączy do nich jeszcze wersja napędzana wyłącznie energią elektryczną, która już jest dostępna na rynku koreańskim. Kia Niro EV oficjalnie zostanie zaprezentowana podczas jesiennej wystawy samochodowej Paris Motor Show.
Na rynku koreańskim kompaktowy crossover z elektrycznym napędem oferowany jest w dwóch odmianach. Podstawowy wariant ma baterie o pojemności 39,2 kWh, które w pełni naładowane pozwolą pokonać dystans ok. 300 km. Jeśli jednak ktoś planuje nieco dłuższe podróże tym modelem, warto by postawił na wersję z bateriami o pojemności 64 kWh, dzięki którym będzie w stanie bez zatrzymywania się przejechać nawet 450 km.
Wykorzystując ładowarkę o mocy 100 kW pojemniejsze baterie będzie można naładować w 80% w niecałą godzinę.
Elektryczna Kia Niro będzie nieco wolniejsza od swojego kuzyna, czyli modelu Hyundai Kona EV (7,8 vs 7,6 s) mimo nieznacznie mocniejszej jednostki elektrycznej (201 KM).
Choć nie znamy jeszcze europejskiej specyfikacji modelu, to jednak można założyć, że w ofercie znajdziemy większość nowoczesnych rozwiązań, jakie dostępne są w sprzedaży na koreańskim rynku. Kia Niro EV może być wyposażona m.in. w automatyczny układ hamulcowy, system utrzymujący auto na wybranym pasie ruchu czy też system wspomagający kierowcę podczas jazdy w korku.
Choć sprzedaż w Korei dopiero rusza, to już w minionym miesiącu Kia otrzymała 5 tys. zamówień na ten model. Dodajmy, że na swoim rodzimym rynku, poza wersjami hybrydowymi, dostępna jest także odmiana wodorowa modelu Niro.
Kia Niro EV jest częścią większego planu Kia ACE (Autonomous, Connected, Eco/Electric), który zakłada, że do 2025 r. w ofercie Kii pojawi się 16 zelektryfikowanych modeli.
Dodajmy jeszcze, że na polskim rynku Kia Niro Hybrid kosztuje od 91 990 zł, wersja plug-in od 127 900 zł.