Elektryczna Cupra – znamy nazwę, wygląd i szczegóły techniczne
Tavascan – to nazwa najnowszego SUV-a marki Cupra z napędem elektrycznym i sportowym charakterze. Wprawdzie na wystawie we Frankfurcie zaprezentowana zostanie jeszcze wersja koncepcyjna, ale na bazie jej już niebawem pojawi się model produkcyjny.
Cupra Tavascan zbudowany został na platformie MEB Grupy Volkswagen. Środek ciężkości pojazdu jest nisko osadzony – akumulator umieszczono w podłodze, dzięki czemu Tavascan powinien zyskać na dynamice. Przy naładowanych do pełna bateriach o pojemności 77 kWh zasięg auta wynosi ok. 450 km.
Układ napędowy elektrycznego Tavascana to dwa silniki – jeden zintegrowany na przedniej osi, drugi z tyłu – o łącznej mocy 306 KM oraz napęd na wszystkie cztery koła. Cupra Tavascan osiągnie 100 km/h w mniej niż 6,5 s.
Tym samym będzie to pierwszy w pełni elektryczny i bezemisyjny model hiszpańskiej marki należącej do Seata. Auto powstało z myślą o rosnącym rynku w pełni elektrycznych SUV-ów o nadwoziu typu coupe, którego przewidywany wzrost osiągnie 15% rocznie.
Nazwa modelu pochodzi od wioski położonej w Pirenejach.
– Oprócz modelu Formentor, który zostanie wprowadzony na rynek w 2020 r. wraz z dwoma innymi hybrydowymi modelami plug-in o dużej mocy, już wcześniej udowodniliśmy nasze możliwości technologiczne, opracowując pierwszy na świecie w pełni elektryczny samochód wyścigowy, Cupra e-Racer. Przedstawiając koncept Cupra Tavascan, przekładamy tę wizję na ulice i udowadniamy, że osiągi i moc idą w parze z elektryfikacją - mówi Wayne Griffiths, dyrektor generalny Cupra.
W przedniej części nadwozia Cupra Tavascan będzie się wyróżniać nisko osadzonym podświetlanym logo marki, które wskazuje na elektryczny napęd samochodu. Niezwykle istotne podczas projektowania modelu było zapewnienie odpowiednich właściwości aerodynamicznych. W nadkolach mieszczą się aż 22-calowe felgi ze stopów lekkich, minimalizujące opór powietrza dla jak najpłynniejszej jazdy. Dyfuzor zwiększa właściwości aerodynamiczne oraz dodaje charakteru autu. Dlatego też każdy otwór wentylacyjny zapewni wysoką wydajność i odpowiednie chłodzenie akumulatorów. Dodatkowo wizualne wrażenie potęgują tylne światła, rozciągające się na całą szerokość tyłu nadwozia.
W kabinie komfortowe warunki zapewnić mają oświetlenie LED, skórzana tapicerka, elementy z włókna węglowego i Alcantara. Kierowca korzystać będzie z wirtualnego kokpitu o przekątnej 12,3 cala. Uzupełni go dodatkowy 13-calowy wyświetlacz multimedialny.