Elegancki sportowiec - Audi S3 debiutuje w Paryżu
Wczoraj informowaliśmy Was o premierze większego i bardziej praktycznego Audi A3 Sportbacka, dziś zaś mamy coś specjalnego dla młodszych miłośników niemieckiej motoryzacji. Oto najnowsza generacja Audi S3. Sprawdźmy co oferuje.
W porównaniu do poprzednika, zmian jest naprawdę sporo. Audi S3 jest lżejsze i mocniejsze, czyli takie, jakie powinno być. Auto bazujące na nowej platformie Grupy Volkswagena - MQB - wejdzie do sprzedaży już w przyszłym roku w cenie startującej od poziomu 38 900 euro na rynku niemieckim. A co znajdziemy pod maską?
Do napędu posłuży nowa jednostka 2,0-litra TFSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. Silnik jest lżejszy od poprzednika o około 5 kilogramów i dostarcza teraz aż 300 KM mocy przy 5500 obr./min. Trzeba przyznać, że takie auto z pewnością zwali z nóg niejednego, spragnionego emocji kierowcę. Moment obrotowy na poziomie 380 Nm dostępny jest w przedziale między 1800 a 5500 obr./min.
W porównaniu do poprzedniej wersji nowa jednostka generuje 35 KM oraz 30 Nm więcej. Moc przekazywana jest na wszystkie koła za pomocą standardowej 6-biegowej skrzyni manualnej lub dwusprzęgłowego automatu S tronic. A jak wygląda przyspieszenie? Auto od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie 5,4 sekundy ze skrzynią manualną, zaś z przekładnią S tronic czas ten skraca się do 5,1 sekundy.
Prędkość maksymalna została oczywiście elektronicznie ograniczona do "bezpiecznych" 250 km/h. Jeśli chodzi o zużycie paliwa, nowe Audi S3 ze skrzynią S tronic potrzebuje średnio 6,9 l/100km, czyli aż o 1,5 litra mniej niż w poprzedniku. Auto waży 1395 kilogramów, czyli o 60 kilogramów mniej niż poprzednia generacja, choć nadal nie jest to mało jak na auto takich gabarytów.
Wizualnie S3 nie jest radykalnie usportowiona i nie rzuca się w oczy jak niektóre tego typu auta. Z przodu zobaczymy nieco zmieniony grill, standardowe światła LED do jazdy dziennej, przeprojektowany zderzak czy aluminiowe obudowy lusterek bocznych. Oprócz tego nowe są listwy progowe, spojler dachowy czy zderzak tylny z dyfuzorem i aż czterema końcówkami układu wydechowego.
Audi S3 dostanie również 18-calowe felgi z oponami w rozmiarze 225/40. We wnętrzu zaś znajdziemy spłaszczoną na dnie kierownicę, dodatki i akcenty ze szczotkowanego aluminium, sportowe fotele z opcjonalnymi, diamentowymi przeszyciami oraz liczne plakietki potwierdzające przynależność do sportowej wersji S. Jak już wspominaliśmy, ceny na rynku niemieckim startują od poziomu 38 900 euro.