Ekspansja trwa - skutery Vespa dotarły do Indii
Indie są największym na świecie producentem i odbiorcą motocykli. Roczne zapotrzebowanie na jednoślady sięga 13 milionów, co oznacza, że praktycznie każdy producent jest w stanie znaleźć swoją niszę na rynku.
W miejscowości Baramati Piaggio Group uruchomiło nową fabrykę, która będzie dostarczała na lokalny rynek skutery marki Vespa. Do 2013 roku moce produkcyjne zakładu mają sięgnąć 300 tysięcy sztuk jednośladów rocznie.
Lokalna sieć sprzedaży składa się z 50 punktów w 35 największych miastach. Będą w nich oferowane Vespy LX125. W podstawowej wersji skuter kosztuje równowartość niecałych czterech tysięcy złotych – tym samym to najtańsza z Vesp dostępnych na świecie. W Indiach cena nie jest jednak okazyjna. Nowość kosztuje znacznie więcej od popularnych modeli skuterów. Przedstawiciele Piaggio Group wierzą jednak w sukces Vespy. Jej nabywcami mają być przede wszystkim młodzi i dobrze wykształceni ludzie, którzy starają się dotrzymać kroku światowym trendom.
Indyjska Vespa LX125 różni się od wersji trafiających na inne rynki. Zmiany konstrukcyjne ułatwiły dostęp do kół oraz jednostki napędowej. Sam silnik jest zupełnie nową konstrukcją – cichą, ekologiczną i oszczędną. Deklarowane przez producenta spalanie to zaledwie 1,7 l/100km.
Vespa LX125 jest napędzana jednocylindrowym, chłodzonym powietrzem i olejem silnikiem, który dostarcza 10 KM przy 7500 obr./min oraz 10,6 Nm przy 6000 obr./min. Siły napędowe przenosi bezstopniowa skrzynia, a do uruchomienia skutera można użyć elektrycznego lub nożnego rozrusznika.