Ekskluzywna odmiana Porsche 911
Porsche 911 w wersji Turbo S już samo w sobie jest niezwykle ekscytującym modelem. Niemiecka firma postanowiła nieco go jeszcze podrasować i wprowadza do swojej oferty wariant Exclusive Series.
Już jeden rzut oka na ten wariant modelu Porsche 911 wystarczy, by stwierdzić, że mamy do czynienia z autem wyjątkowym. Wersja Exclusive Series wyróżnia się licznymi elementami z włókna węglowego (maska, dach, progi), dwoma karbonowymi pasami biegnącymi przez dach i maskę, skrzydłem z pakietu Turbo Aerokit, nowym zderzakiem, karbonowym wylotem powietrza oraz układem wydechowym z dwiema podwójnymi końcówkami ze stali nierdzewnej w kolorze czarnym. Poza tym ekskluzywny dla tego wariantu lakier Golden Yellow Metallic, choć będzie można zamówić to Porsche także w innych odcieniach karoserii.
Również wnętrze zostało specjalnie przygotowane. Sportowe fotele z 18-zakresową regulacją pokrywają dwie warstwy perforowanej skóry, kolorowe przeszycia oraz wyszyty napis Turbo S, a na podsufitce z Alcantary pojawił się podwójny pas. Na kokpicie pojawiły się miedziane akcenty, a nakładki progów drzwi wykonane zostały z włókien węglowych. Do tego każdy egzemplarz będzie posiadał plakietkę z przypisanym numerem.
Standardowo 911 Turbo S Exclusive Series posiada lakierowane na czarno 20-calowe obręcze z centralną śrubą. Felgi otrzymały staranne wykończenia w złotym kolorze Golden Yellow Metallic, nanoszone za pomocą nowej technologii laserowej. Po raz pierwszy zaciski hamulcowe ceramicznego układu hamulcowego PCCB mogą być na zamówienie polakierowane na czarno, z logo Porsche w kolorze Golden Yellow Metallic.
Do wyposażenia standardowego Porsche 911 Exclusive Series należą aktywne sportowe zawieszenie z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM) oraz pakiet Sport Chrono. Skrętna tylna oś oraz układ aktywnej redukcji bocznych przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) poprawiają prowadzenie i zwiększają stabilność.
Nie tylko jednak drobne zmiany stylistyczne wyróżniają ten wariant 911. Porsche 911 Turbo S Exclusive Series to najmocniejsze 911 Turbo S w historii. Zwiększono bowiem o 27 KM moc maksymalną 3,8-litrowego boksera, dzięki czemu kierowca ma do swojej dyspozycji 607 koni mechanicznych. Maksymalny moment obrotowy wynosi 750 Nm i jest dostępny w zakresie 2250-4000 obr/min. W efekcie na sprint do „setki” model potrzebuje 2,9 s, a granicę 200 km/h przekracza już po 9,6 s. Jego prędkość maksymalna wynosi 330 km/h.
Na rynek trafi zaledwie 500 egzemplarzy Exclusive Series. Każdy jest kunsztownie wykańczany z użyciem metod ręcznej produkcji w nowym zakładzie Porsche Exclusive Manufaktur w siedzibie firmy w Zuffenhausen. Na polskim rynku cena zaczyna się od 1 285 000 zł. Do każego egzemplarza można zamówić ekskluzywny zegarek (9950 euro), a także pięcioelementowy zestaw do transportu bagażu (5474 euro).