EA prezentuje demo gry Need for Speed Hot Pursuit
Konkuruj z przyjaciółmi dzięki przełomowemu modułowi społecznościowemu ‘Autolog’ i poczuj przypływ adrenaliny.
Criterion Games ogłosiło dziś plany wydania dema gry Need for Speed Hot Pursuit. Wersja demonstracyjna pozwoli graczom na wcześniejsze zapoznanie się z tą najgorętszą wyścigową premierą tegorocznego okresu przedświątecznego. Demo będzie dostępne w dniach 26 października - 9 listopada, dając szansę na rozgrywkę pomiędzy graczami i umożliwiając jednocześnie zapoznanie się z rewolucyjnym społecznościowym modułem Autolog. Ta zupełnie nowa technologia odpowiedzialna jest za personalizację rozgrywki każdego gracza, podsyłając propozycje kolejnych wyścigów i wyzwań na podstawie poczynań znajomych. Najbardziej błyskotliwą cechą modułu Autolog jest zachęcanie gracza do pobijania czasów przejazdów ustanowionych przez jego przyjaciół. Wersja demonstracyjna gry pozwala na przeprowadzanie wyścigów z udziałem pojazdów sterowanych przez sztuczną inteligencję lub znajomych, którzy zaproszeni zostali do zabawy. Początkowo dostępna jest tylko jedna trasa, przy czym wspólnymi siłami można odblokować drugą. Ściganie się ze znajomymi i pokonywanie największych rywali jest niesamowicie wciągające, a chęć bycia najlepszym graczem przyczynia się do podwyższenia poziomu konkurencyjności zawodów.
Pełna wersja Need for Speed Hot Pursuit dostępna będzie w sprzedaży 19 listopada 2010 roku, przy czym gra już teraz zbiera liczne pochwały od krytyków z całego świata, będąc chwaloną za wprowadzenie innowacyjnych rozwiązań do tematyki wyścigów samochodowych. “Need for Speed Hot Pursuit może na zawsze odmienić oblicze sieciowych gier wyścigowych", stwierdził serwis GamesRadar w opublikowanej latem tego roku zapowiedzi gry. Redaktorzy europejskiego serwisu Eurogamer stwierdzili zaś, iż “nieustannie pojawiające się informacje systemu Autolog, dotyczące poczynań znajomych czy nowych wyzwań, wiążą się z nieznanymi do tej pory rozwiązaniami w gameplay’u".
“Need for Speed Hot Pursuit zmiata konkurencję dzięki społecznościowemu aspektowi rozgrywki, przynosząc jednocześnie mnóstwo radości ze ścigania się", powiedział Matt Webster, producent zatrudniony w studiu Criterion Games. “Umieszczamy graczy oraz ich znajomych w samym centrum zabawy, pozwalając na automatyczne śledzenie poczynań poszczególnych osób i porównywanie uzyskiwanych przez nich rezultatów. Wersja demonstracyjna gry daje graczom przedsmak tego, co moduł Autolog będzie miał do zaoferowania w pełnej wersji Hot Pursuit. Demo pozwala równocześnie na przekonanie się na własnej skórze o stopniu intensywności przygotowanych przez nas pościgów samochodowych, a także przekonuje, iż nie ma nic lepszego, jak aktywne współzawodnictwo w celu pobijania osiągnięć innych graczy."
W wersji demo Need for Speed Hot Pursuit gracze początkowo będą mogli wcielić się w postać stróża prawa i przystąpić do zawodów o nazwie Dark Horse. Ściganie piratów drogowych będzie odbywało się na fragmentach autostrad położonych w bardzo malowniczych przybrzeżnych i górskich obszarach hrabstwa Seacrest. Jedną z głównych atrakcji dema jest społecznościowy moduł Autolog, który śledzi poczynania policjantów oraz uciekinierów, wykorzystując pozyskane w ten sposób dane do generowania statystyk i zachęcania do współzawodnictwa w gronie znajomych. Dołączenie znajomych do własnej gry pozwoli na odblokowanie w demie gry Need for Speed Hot Pursuit zawodów Roadster’s Reborn, polegających na ściganiu się w celu uzyskiwania jak najlepszych czasów przejazdów. Ściągnięcie wersji demonstracyjnej gry i zagranie w nią nagrodzone zostanie 500 punktami Bounty. Punkty te w finalnym produkcie będzie można wydać w trybie kariery, niezależnie od tego czy wybierze się zabawę w ciele stróża prawa czy pirata drogowego. Zdobywanie kolejnych punktów w pełnej wersji gry pozwoli graczom na uzyskiwanie dostępu do nowych zawodów oraz lepszych modeli samochodów.
Demo Need for Speed Hot Pursuit będzie można ściągnąć w ramach usługi Xbox LIVE Marketplace już 26 października. W przypadku usługi PlayStationNetwork europejska premiera wersji demonstracyjnej zaplanowana została na 27 października. Pełna wersja gry ukaże się 19 listopada na Xboksa 360, PlayStation3 oraz na komputery osobiste. Planowane jest również równoległe wydanie wersji na Wii (bez modułu Autolog), przy czym za jej przygotowanie odpowiedzialne jest studio Exient.
Źródło: EA