Dzięki temu modelowi Renault prześcignęło Forda
Wprowadzenie do oferty modelu Kadjar - brata bliźniaka Nissana Qashqai, najlepiej sprzedającego się na europejskim rynku kompaktowego crossovera - okazało się strzałem w dziesiątkę. Dzięki niemu Renault zanotowało nie tylko jeden z największych wzrostów sprzedaży w pierwszym półroczu, ale również zdołało przeskoczyć Forda i uplasować się na drugim miejscu w Europie pod względem wielkości sprzedaży.
Choć to wciąż Clio jest najpopularniejszym modelem Renault na europejskim rynku, to jednak swoją wysoką pozycję francuska marka zawdzięcza w równym stopniu stosunkowo nowym modelom w swojej gamie. Captur i Kadjar stanowią od pewnego czasu motor napędowy sprzedaży Renault i ten trend ma szansę się w najbliższym czasie utrzymać. Pamiętajmy, iż crossovery oraz SUV-y wciąż cieszą się olbrzymią popularnością na Starym Kontynencie i nic nie wskazuje na jakiekolwiek zmiany w najbliższym czasie.
W ubiegłym roku sprzedaż Captura, po pierwszych sześciu miesiącach roku, wyniosła 107.180 sztuk. W tym roku, w analogicznym okresie, sprzedano już 117.989 egzemplarzy tego modelu. Jednak niebawem prawdziwym hitem sprzedaży może być większy z crossoverów. Debiutujący przed rokiem na wystawie w Genewie Renault Kadjar w minionym roku sprzedał się w liczbie zaledwie 7.090 egzemplarzy (sprzedaż ruszyła jednak pod koniec roku), zaś w tym do klientów dostarczono już prawie 71 tys. i perspektywy na przyszłość są jeszcze bardziej optymistyczne dla tego modelu.
W pierwszych sześciu miesiącach roku Renault sprzedało 595.316 nowych samochodów w państwach Unii Europejskiej oraz krajach EFTA, co oznacza wzrost o 14,8 proc., podczas gdy cały rynek zanotował w tym okresie wzrost sprzedaży o 9,1 proc. W pierwszym półroczu Ford sprzedał wprawdzie o 5,3 proc. więcej nowych aut niż analogicznym okresie roku ubiegłego, ale uzyskany wynik 565.879 sprzedanych aut oznacza w tym przypadku spadek z drugiej na trzecią pozycję w europejskim rankingu sprzedaży aut nowych. Bezdyskusyjnym liderem pozostaje wziąż Volkswagen, która to marka w pierwszych sześciu miesiącach br. sprzedała 909.470, o 0,7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Zgodnie z planami francuskiej marki wprowadzone na rynek nowości miały zagwarantować jej awans na drugą pozycję na europejskim rynku w 2017 r. Jeśli obecna sprzedaż się utrzyma, zakładany cel uda się zrealizować rok wcześniej.
W 2015 r. największą sprzedażą w Europie mógł się pochwalić Volkswagen (1,73 mln sprzedanych aut). Drugie miejsce zajął wówczas Ford (1,02 mln), zaś Renault musiało zadowolić się najniższym stopniem podium (975.450).
Top 10 najlepszych marek na europejskim rynku:
1. Volkswagen 909.470 (0,7%)
2. Renault 595.316 (+14,8%)
3. Ford 565.879 (+5,3%)
4. Opel 541.155 (+8,2%)
5. Peugeot 480.740 (+6,8%)
6. Audi 442.850 (+10,5%)
7. BMW 426.300 (+14,2%)
8. Mercedes 425.675 (+15,4%)
9. Fiat 418.929 (+17,6%)
10. Skoda 350.258 (+9,5%)