Dwusprzęgłowe skrzynie - coraz popularniejsze
Zautomatyzowane przekładnie z dwoma sprzęgłami zmieniły świat motoryzacji. Warto wiedzieć, że zostały ciepło przyjęte także przez motocyklistów, którzy coraz częściej decydują się na oferowane przez Hondę "dwusprzęgłówki" DCT.
Pierwszym jednośladem ze skrzynią Dual Clutch Transmission była sportowo-turystyczna Honda VFR1200F. Jej produkcję rozpoczęto w połowie 2010 roku. Dwa lata później DCT zawitało w tańszych i bardziej uniwersalnych modelach Integra, NC700X, NC700S oraz Crosstourer.
Rozwiązanie przypadło motocyklistom do gustu. Honda sprzedała już 12,5 tys. maszyn z DCT. W lutym br. na NC700X z DCT zdecydowało się 44% klientów, a Crosstourera ze zautomatyzowaną skrzynią wybrało aż 70% zamawiających! Początkowo do DCT podchodzono ze sporym dystansem - dopłacało za nią odpowiednio 10% i 25% amatorów wspomnianych jednośladów.
Jesienią bieżącego roku w salonach Hondy pojawią się nowe modele z DCT - CTX700 oraz CTX700N. W obu przypadkach dwusprzęgłowa przekładnia będzie wyposażeniem standardowym.
Źródłem mocy są dwucylindrowe, rzędowe silniki o pojemności 670 ccm. Rozwijają niecałe 48 KM, więc do ich prowadzenia wystarczy prawo jazdy kategorii A2. Jazdę CTX-ami będzie ułatwiała ich niewielka masa oraz kanapa osadzona zaledwie 720 mm nad asfaltem.