Dwusprzęgłowe na wiosnę
Wiosną przyszłego roku pod maski Alf Romeo Mito i Giulietty trafią dwusprzęgłowe skrzynie biegów.
Po dość długim okresie monopolu koncernu Volkswagena także inni producenci włączają do swojej oferty dwusprzęgłowe skrzynie biegów. Własną konstrukcję chce także zaoferować Fiat, włączając ją do gamy Alfa Romeo. Automatyczna skrzynia TCT ma wejść do oferty wiosną 2011. Początkowo ma być oferowana w MiTo z silnikiem 1,4 o mocy 135 KM oraz ze stusiedemdziesięciokonnym benzynowym silnikiem 1,4 l, a także w dwulitrowych, wysokoprężnych wersjach Giulietty.
Dwusprzęgłowe skrzynie mają osobne sprzęgła dla biegów parzystych i nieparzystych, co skraca zmianę przełożenia. Dzięki temu samochód ma większą dynamikę, a przy okazji jest bardziej oszczędny.
(mysz)