Dwie premiery Hyundaia w segmencie SUV
Miejski crossover Kona w wersji elektrycznej oraz czwarta generacja dużego SUV-a Santa Fe. To najważniejsze punkty targów motoryzacyjnych w Genewie na stoisku marki Hyundai. Poza tym na spore zainteresowanie może liczyć z pewnością również Nexo, czyli model nowej generacji zasilany ogniwami paliwowymi, a także, owiany jeszcze tajemnicą, samochód koncepcyjny.
O nowej generacji modelu Hyundai Santa Fe już pisaliśmy, podobnie jak o wodorowym Nexo, który poza innowacyjnym napędem posiada także liczne rozwiązania umożliwiajace autonomiczne poruszanie oraz wspomagające kierowcę podczas podróży.
Hyundai Kona Electric będzie pierwszym miejskim crossoverem z napędem elektrycznym. Do oferty trafią dwie odmiany tego modelu. Standardowa będzie posiadała baterie o pojemności 39,2 kWh, dzięki którym jej zasięg wyniesie ok. 300 km. Jeśli ktoś częściej będzie miał do pokonania dłuższe odległości, powinien postawić na wariant z pojemniejszymi akumulatorami (64 kWh). W tym przypadku Kona będzie w stanie przejechać nawet 470 km na jednym ładowaniu. Dla porządku dodajmy, że wersja z mniejszymi bateriami będzie generować 135 KM, zaś z większymi 204 KM.
Według Hyundaia ładowanie litowo-jonowych baterii do ok. 80% zajmie niecałą godzinę przy użyciu szybkiej ładowarki o mocy 100 kW. Przy użyciu domowego gniazdka i standardowej ładowarki naładowanie baterii do tego samego poziomu potrwa 6 godzin i 10 minut, a w przypadku pojemniejszych baterii o 3 godziny i 40 minut dłużej.
Koncepcyjny Hyundai ma być natomiast zapowiedzią nowego języka stylistycznego przyszłych modeli koreańskiej marki. Wszystkie przyszłe modele "połączy nowy, firmowy motyw, który zbierze w spójną całość wiodące elementy designu, kształty, stylistykę oraz technologię. Jego naczelnym założeniem jest zintegrowanie sportowego, wyróżniającego designu marki Hyundai w celu stworzenia progresywnych w wyrazie samochodów, bez stylistycznych granic pomiędzy formą a funkcją". Przyznajemy, że niewiele z tego komunikatu Hyundaia wynika, dlatego z wielką ciekawością udamy się na stoisko tej koreańskiej marki już na miejscu w Genewie.