Dwie limuzyny Audi z mocną hybrydą plug-in
Do oferty Audi dołączą wkrótce dwa kolejne modele z napędem hybrydowym plug-in. Mowa o dwóch limuzynach niemieckiej marki, tj. A8 L 60 TFSI e quattro oraz A6 55 TFSI e quattro.
Za napęd hybrydowej odmiany flagowej limuzyny Audi odpowiada silnik benzynowy 3.0 TFSI wspomagany przez aktywny silnik synchroniczny (PSM). Jednostka benzynowa z turbodoładowaniem i filtrem cząstek stałych rozwija moc 340 KM, a jej maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm. Za napęd elektryczny odpowiada z kolei permanentnie aktywny silnik synchroniczny (PSM) o mocy maksymalnej 100 kW i z maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm. Elektryczny silnik oraz sprzęgło zintegrowane są z ośmiobiegową automatyczną przekładnią tiptronic, a napęd trafia na cztery koła układu quattro.
Łączna moc układu hybrydowego Audi A8 L 60 TFSI e quattro wynosi 449 KM, a jego maksymalny moment obrotowy jest równy 700 Nm. W trybie mieszanym ta limuzyna Audi powinna zużywać średnio 2,5-2,7 w l/100 km. Gdy podczas boostingu oba silniki współpracują ze sobą, flagowy model Audi jest w stanie przyspieszyć do 100 km/h w 4,9 s, a jego ograniczona elektronicznie prędkość maksymalna wynosi 250 km/h. W trybie elektrycznym ten wariant Audi A8 rozpędzi się maksymalnie do 135 km/h, a jego zasięg zgodnie z normą WLTP wynosi do 46 km.
Na europejskim rynku hybrydowe Audi A8 pojawi się już jesienią. Na początku w wersji z wydłużonym rozstawem osi, a nieco później również w odmianie ze standardowym rozstawem osi.
W nieco mniejszym Audi A6 55 TFSI e quattro wykorzystano układ hybrydowy z Audi Q5. Mamy więc tu 4-cylindrową jednostkę benzynową 2.0 TFSI o mocy 252 KM, która jest wspomagana przez elektryczny silnik generujący dodatkowo 143 KM. Łączna moc napędu hybrydowego wynosi wynosi 367 KM, a jego maksymalny moment obrotowy – 500 Nm.
Parametry te są wystarczające, by hybrydowe Audi A6 zdołało osiągnąć prędkość 100 km/h w 5,6 s. Maksymalne prędkości są identyczne jak w przypadku większej limuzyny, tj. 250 km/h z aktywnym silnikiem benzynowym i 135 km/h tylko przy pracującym motorze elektrycznym.
Według danych niemieckiego koncernu energia zgromadzona w bateriach o pojemności 14,1 kWh wystarczy na pokonanie 53 km. Łączne średnie zużycie benzyny na każde 100 km powinno oscylować w granicach 2,1 l/100 km.
Audi A6 55 TFSI e quattro można już zamawiać za naszą zachodnią granicą. Na rynku niemieckim ceny startują od 68 850 euro.