Dwie bestie Maserati i Viper z nowymi dodatkami
Zarówno Maserati jak i SRT chcą podgrzać atmosferę nowymi dodatkami (w Viperze), bądź też odświeżonym modelem (jak GranTurismo MC Stradale). Oba są potężne, piękne, szybkie, a od teraz jeszcze lepsze.
Maserati zaprezentowało model GranTurismo MC Stradale podczas Paris Motor Show w 2010 roku. To zaprojektowane przez Pininfarinę rasowe coupe, jest lżejsze, szybsze, ma więcej mocy, sztywniejsze zawieszenie i mniej siedzeń, niż standardowa wersja. W Genewie Włosi pokażą wersję MC Stradale z dodatkowymi dwoma siedzeniami, tak aby we wnętrzu mogła spokojnie zasiąść czwórka pasażerów. W porównaniu do zwykłej wersji, zostanie zmieniona maska z włókna węglowego i tylny dyfuzor. Dodano również nowe wzory 20 – calowych felg.
Auto będzie zasilane przez atmosferyczny silnik V8 o pojemności 4.7 – litra i mocy 454 koni mechanicznych. Układ napędowy będzie zespolony z 6 – biegową półautomatyczną skrzynią biegów, co pozwoli rozpędzić Maserati GranTurismo MC Stradale do 302 km/h.
SRT natomiast zapowiedziało wprowadzenie do oferty Vipera pakietu Track Pack, który był zapowiadany już od prezentacji auta. Będzie on dostępny zarówno do podstawowej wersji Żmii, jak i do bogatszej GTS. Pakiet składa się z lżejszego układu hamulcowego, gdzie tylko same tarcze marki Brembo, są lżejsze o 3.6 kilograma w porównaniu do standardowej wersji. Cały układ zaś odchudzono łącznie o 14.5 kilograma. Dodatkowo dodano lżejsze felgi i specjalne opony Pirelli P Zero Corsa,. Track Pack pozwala odchudzić Vipera łącznie o 28.1 kg. Częścią pakietu jest również nowy tryb w układzie kontroli jazdy do wyboru. Nie podano na razie ceny pakietu.