Dwa kolejne duże miasta połączone drogą ekspresową
Udostępniony do ruchu w piątek 13-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S8 domyka całą wybudowaną drogę ekspresową pomiędzy stolicą Polski a stolicą województwa podlaskiego. Dzięki temu mieszkańcy Białegostoku i okolic będą mogli drogami szybkiego ruchu dostać się do Niemiec i dalej na zachód Europy.
Ostatni 13-kilometrowy fragment drogi S8 od Wyszkowa do węzła Poręba kończy budowę tej drogi od Warszawy do Białegostoku. Dzięki niej drogami szybkiego ruchu - albo autostradą A2 od Warszawy i przez Poznan, albo autostradami A2 i A1, drogą S8 przez Wrocławi i autostradą A4 - będzie można przejechać już przez całą Polskę z jej północno-wschodnich rejonów. Na wybudowanie całej drogi S8 musimy jeszcze trochę poczekać, gdyż w realizacji pozostaje 21,5-kilometrowy odcinek od Radziejowic do Paszkowa.
Przez ostatnie 3 lata oddano do użytku przeszło 98 km nowo wybudowanych odcinków drogi ekspresowej S8 pomiędzy Warszawą a Białymstokiem, o wartości robót przekraczającej 3 miliardy złotych. Razem z wcześniej wybudowanymi fragmentami S8 daje to prawie 180 km dwujezdniowej drogi.
Podobnie jak sąsiedni fragment od węzła Poręba do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej, tak i odcinek od Wyszkowa do węzła Poręba, wykonano z betonu cementowego. Łącznie to 29 km nawierzchni betonowej - na pozostałej części S8 pomiędzy Warszawą a Białymstokiem, kierowcy pojadą po nawierzchni asfaltowej.
Na nowym odcinku S8 powstały trzy węzły drogowe: Trzcianka, Knurowiec i Poręba, a także inne obiekty inżynierskie, w tym górne przejścia dla zwierząt oraz mniejsze przepusty pod drogą.